مقاله داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 ه

از هنگامي که رايانه در تحليل و ذخيره سازي داده ها بکار رفت (1950) پس از حدود 20 سال، حجم داده ها در پايگاه داده ها دو برابر شد. ولي پس از گذشت دو دهه و همزمان با پيشرفت فن آوري اطلاعات(IT)  هر دو سال يکبار حجم داده ها، دو برابر شد. همچنين تعداد پايگاه داده ها با سرعت بيشتري رشد نمود. اين در حالي است که تعداد متخصصين تحليل داده ها و آمارشناسان با اين سرعت رشد نكرد. حتي اگر چنين امري اتفاق مي افتاد، بسياري از پايگاه داده ها چنان گسترش يافته اند که شامل چندصد ميليون يا چندصد ميليارد رکورد ثبت شده هستند و امکان تحليل و استخراج اطلاعات با روش هاي معمول آماري از دل انبوه داده ها مستلزم چند روز کار با رايانه- هاي موجود  است. حال با وجود سيستم هاي يکپارچه اطلاعاتي، سيستم هاي يکپارچه بانکي و تجارت الکترونيک، لحظه به لحظه به حجم داده ها در پايگاه داده هاي مربوط اضافه شده و باعث    به وجود آمدن انبارهاي ( توده هاي ) عظيمي از داده ها شده است به طوري که ضرورت کشف و استخراج سريع و دقيق دانش از اين پايگاه داده ها را بيش از پيش نمايان کرده است (چنان که در عصر حاضر گفته مي شود « اطلاعات طلاست» ).

داده کاوي  در آموزش عالي

هم اکنون در هر کشور، سازمان ها، شرکت ها و . . . براي امور بازرگاني، پرسنلي، آموزشي، آماري و . . . پايگاه داده ها ايجاد يا خريداري شده است، به طوري که اين پايگاه داده ها براي مديران، برنامه ريزان، پژوهشگران و . . . جهت تصميم گيري هاي راهبردي، تهيه گزارش هاي مختلف، توصيف وضعيت جاري خود و . . . مي تواند مفيد باشد. داده کاو يا استخراج و کشف سريع و دقيق اطلاعات با ارزش و پنهان از اين پايگاه داده ها از جمله اموري است که هر کشور، سازمان و شرکتي به منظور توسعه علمي، فني و اقتصادي خود به آن نياز دارد.

در کشور ما نيز سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات دولتي و خصوصي به طور فزاينده ولي آهسته در حال ايجاد يا خريد نرم افزارهاي پايگاه داده ها و مکانيزه کردن سيستم هاي اطلاعات خود هستند، همچنين با توجه به فصول دهم و يازدهم قانون برنامه سوم توسعه در خصوص داد و ستدهاي الکترونيکي و همچنين تأکيد بر برخورداري کشور از فن آوري هاي جديد اطلاعات براي دستيابي آسان به اطلاعات داخلي و خارجي، دولت مکلف شده است امکانات لازم براي دستيابي آسان به اطلاعات، زمينه سازي براي اتصال کشور به شبکه هاي جهاني و ايجاد زير ساخت هاي ارتباطي و شاهراه هاي اطلاعاتي فراهم کند. واضح است اين امر باعث ايجاد پايگاه هاي عظيم داده ها شده و ضرورت استفاده از  داده کاوي  را بيش از پيش نمايان مي سازد.


لینک دانلود:

مقاله داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي

مقاله داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 31 تير 1396برچسب:,مقاله داده کاوی در آموزش,مقاله داده کاوی آموزشی,داده کاوی در آموزش و پرورش,کاربرد داده کاوی در آموزش و پرورش,داده کاوی آموزش و پرورش,داده کاوی در آموزش,داده کاوی در آموزش عالی,داده کاوی در آموزش الکترونیک,کاربرد داده کاوی در آموزش,داده کاوی آموزشی,داده کاوی آموزش,داده كاوي اموزش,آموزش داده کاوی در متلب,آموزش داده کاوی در Sql Server,داده کاوی آموزش الکترونیکی,کاربرد داده کاوی در آموزش عالی,کاربرد داده کاوی در یادگیری ماشین,داده کاوی آموزش رپید ماینر,مقاله داده کاوی آموزشی,آموزش داده کاوی Pdf,آموزش داده کاوی با Clementine,داده کاوی اموزش,داده کاوی اموزشی,آموزش تصویری داده کاوی در متلب,آموزش داده کاوی متلب سایت,آموزش داده کاوی در Matlab,آموزش داده کاوی در مطلب,فیلم آموزش داده کاوی در متلب,دانلود آموزش داده کاوی در متلب,فیلم آموزشی داده کاوی در متلب,آموزش داده کاوی با متلب,آموزش داده کاوی با Sql Server,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی