مقاله استفاده از ازن در تولیدات کشاورزی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  

مقدمه:فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)


با توجه به روند افزايش جمعيت دنيا و نياز روزافزون به مواد غذايي كه سهم  عمده آن از طريق كشاورزي حاصل مي­گردد ، نياز به استفاده از تكنولوژي و روش هاي جديد در كشاورزي آبي براي نيل به این منظور بيش از پيش احساس مي گردد. اين امر به آن  علت است كه كشاورزي آبي همچنان در تأمين توليدات كشاورزي براي نسل حال و آينده از اولويت خاصي بويژه براي توليد محصولات راهبردي به شمار مي آيد و جايگاه منحصر به فرد خود را حفظ كرده است. ميزان افزايش سطح كشت آبي در دنيا از سالهاي 1800 كه جمعيت جهاني به يك ميليارد نفر مي رسيد، حدود 8 ميليون هكتار بوده است ( 8هكتار براي 1000 نفر ) كه تا سال 1979 به مقدار بيشينه خود (209 ميليون هكتار ) رسيد و اين در زماني بود كه جمعيت جهان به 38/4 ميليارد بالغ گشت  ( 8/47 هكتار براي 1000 نفر ) و از آن پس سير نزولي را طي كرده است . به طوري كه در سال 1994 به ميزان 2/44  هكتار براي 1000 نفر از  ساكنان جهان رسيده است ( كاهش متوسط نيم درصد در هر سال) ( به نقل از رودز 1999 ). به عبارت ديگر جمعيت جهان كه در سال 1800 يك ميليارد نفر بوده به 4/5 ميليارد نفر در سال 1991 و به 4/6 ميليارد نفر در سال 2001 رسيد و  پيش بيني مي شود  به 5/8 ميليارد نفر در سال 2025 افزايش يابد و اين افزايش عمدتا" متوجه كشورهاي در حال توسعه خواهد بود . بنابر اين اگر توليد مواد غذايي در حد خودكفايي مدنظر باشد، ميزان افزايش سطح زير كشت آبي بايد 25/2 درصد در هر سال افزايش يابد  و حال آن كه در حال حاضر اين افزايش در حدود 2/1 درصد است كه آن نيز به طوري كه در بالا اشاره شد، سير نزولي دارد.يكي از روش هاي جديدي كه در آمريكا و كشورهاي اروپايي در حال استفاده روزافزون مي­باشد، بحث استفاده از ازن در آبياري مي­باشد .

دانلود مقاله  استفاده از ازن در تولیدات کشاورزی

 

 

کاربردهای ازن در کشاورزی:

  ازن در کشاورزی پيشرفته امروزی، يک عامل حياتی و مفيد محسوب می­گردد که دارای اثرات سود بخش زيادی می­باشد. کاربردهای ازن در کشاورزی بسيار وسيع بوده که از آن جمله می توان به موارد زير اشاره نمود :

1- تصفيه آب زهکشی برای استفاده دوباره کشاورزی

2- رفع آلودگی های خاک و جايگزين مناسب برای متيل برمايد

3- آزاد کردن اکسيژن در محيط ريشه

4- رفع اثر H2S و کاهش مصرف کود

5- رفع اثر عنصر سمی کلر بر گياهان

6- کنترل علف های هرز

7-کاهش pH آب

8- افزايش طول عمر نگهداری گل های زينتی

9- افزايش عملکرد محصولا

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)



لینک دانلود:

مقاله استفاده از ازن در تولیدات کشاورزی

مقاله استفاده از ازن در تولیدات کشاورزی


فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

ت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 31 تير 1396برچسب: ,ازن در کشاورزی,ازن کشاورزی,استفاده از ازن در کشاورزی,کاربردهای ازن,کاربردهای گاز ازن,ازن در کشاورزی,ازن کشاورزی,استفاده از ازن در کشاورزی,ازن ساز کشاورزی,گاز ازن,گاز ازن چیست,گاز ازن استخر,گاز ازن در آکواریوم,گاز ازن در پزشکی,گاز ازن زانو,تزریق گاز ازن در زانو,تزریق گاز ازن,مضرات گاز ازن,خواص گاز ازن,تزریق گاز ازن به زانو,تزریق گاز اوزون در زانو,تزریق گاز اوزون به زانو,تزریق گاز ازون در زانو,تزریق گاز ازن به دیسک کمر,تزریق گاز ازن در کمر,تزریق گاز ازن در ستون فقرات,عوارض تزریق گاز ازن,روش تزریق گاز ازن,خطرات گاز ازن,عوارض گاز ازن,مضرات استنشاق گاز ازن,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی