دانلود مقاله معماری کاروانسرا
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

از مهمترين يادگارهاي گرانقدر معماري ايران كاروانسرا است كه پيدايي و موجوديت آن در سرزمين پهناور ايران، از گذشتة بسيار دور آغاز شده و طي قرون متمادي به دلايل گوناگون اقتصادي، سياسي، نظامي و مذهبي به تدريج تكامل يافته است.

در كشور ايران، به علت قرار داشتن در شاهراه بازرگاني شرقي- غربي و نيز گستردگي خاك، از دير باز به ايجاد راههاي بازرگاني و نظامي و همچنين ساختن پلهاي متعدد و تامين امنيت كاروان و كاروانيان به ديدة عنايت نگريسته شده است. بر اسا شواهد مبتني بر اسناد تاريخي، ايران در احداث جاده و كاروانسرا و ايجاد سيستم ارتباطات خبررساني پيشقدم بوده است. به عقيدة محققين، ايجاد و توسعة ساخت و كاروانسرا در ايران از مهمترين دستاورهاي معماري ايراني بويژه در دورة ايران اسلامي است كه مطالعه و بررسي ويژگيهاي گوناگون و متفاوت آن مويد اين نظريه است.

تنوع ويژگيهاي كاروانسراهاي ايران شگفتي برانگيز و اعجاب آور است، بطوري كه با بررسي و مطالعه مي توان دريافت كه هر يك از اين كاروانسراها با نقشة خاص ساخته شده است و دو كارونسرا با نشقة واحد و مشابه مشاهده نمي شود. 


لینک دانلود:


دانلود مقاله معماری کاروانسرا

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 31 تير 1396برچسب:,دانلود مقاله معماری کاروانسرا,دانلود مقاله پیرامون معماری کاروانسراها,معماری کاروانسرا,معماری کاروانسرای رباط شرف,معماری کاروانسرای مادرشاه اصفهان,معماری کاروانسرای دیر گچین,معماری کاروانسرای مرنجاب,معماری کاروانسرا ها,معماری کاروانسرای مادر شاه,معماری کاروانسراهای ایرانی,معماری کاروانسرای شاه عباسی کرج,معماری کاروانسراهای دوره قاجار,معماری کاروانسراها,معماری کاروانسراهای دوره صفویه,معماری کاروانسراها در ایران,معماری کاروانسراهای اصفهان,معماری کاروانسراهای درون شهری,معماری انواع کاروانسراها,معماری اسلامی کاروانسراها,ویژگی معماری کاروانسراها,معماری کاروانسراهای ایران,دانلود پاورپوینت معماری کاروانسراهای ایران,معمار کاروانسرای دیر گچین,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی