ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

نه شهري، نه روستايي حاشيه نشين

كوچه هايي تنگ و باريك اما مملو از جمعيت، كودك، نوجوان، جوان، سالخورده، از پاافتاده، انبوه بچه هاي قدو نيم قد، تصوير زنگ تفريح مدرسه را به ذهن متبادر مي كند. اما نه» اين همه بچه در ميان اين گردوخاك بخشي از زندگي حاشيه نشيني است. به ساختمان ها نگاه مي كنم، هر كدام تركيبي متفاوت و اندازه اي دلخواه دارند. يكي چند متر از حريم كوچه را اشغال كرده، ديگري چند متر عقب نشيني كرده، آنهم با در و پنجره هايي كاملا غيراستاندارد و ناهمگون، حتي يك خانه وجود ندارد كه اصول معماري در ساخت و ساز آن رعايت شده باشد، بعضي ها بخشي از اتاق پذيرايي يا آشپزخانه را به مغازه اي كوچك تبديل كرده و بدون رعايت هرگونه تركيب و معيار مغازه هاي معمول، انواع و اقسام اجناس مختلف خوراكي و ميوه هاي جورواجور را در آن قرار داده و مي فروشند.

سرگذرها و كوچه ها هم مملو از جواناني است كه به دليل بيكاري و نبود امكانات رفاهي و تفريحي، به پرسه زدن مشغولند و با تيپ ها و قيافه هاي عجيب و غريب و اغلب با پك زدن به سيگار وقت مي گذرانند. مي توان در چهره آنها رؤياهايي دست نيافتني را نظاره كرد كه گويي هيچگاه به واقعيت نمي پيوندد. آنها با گذران عمري بي حاصل و بي نتيجه در كوچه و محله هايي كه در برزخ شهرنشيني و روستانشيني قرار گرفته اند، آينده اي مبهم را براي خود ترسيم مي كنند.

حاشيه نشيني قدمتي نزديك به يك قرن دارد و نماد فقر و محروميتي است كه از شكاف عميق طبقاتي، بيكاري دائم و فقر معيشتي حكايت مي كند و مي توان آنرا بسترساز ناهنجاري هاي مختلف در كلان شهرها به حساب آورد، چرا كه فقر فرهنگي، اقتصادي، كمبود خدمات و امكانات رفاهي و محروم ماندن از حداقل امكانات يك شهروند عادي در آن مناطق تبلوري عيني دارد.


لینک دانلود:

دانلود مقاله بحران حاشيه نشيني در شهرهاي بزرگ

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 1 مرداد 1396برچسب:,مقاله حاشیه نشینی,مقاله حاشیه نشینی Pdf,مقاله حاشیه نشینی شهری,مقاله حاشیه نشینی دکتر زنجانی,مقاله حاشیه نشینی در همدان,مقاله حاشیه نشینی شهر مشهد,مقاله حاشیه نشینی تبریز,مقاله حاشیه نشینی مشهد,مقاله حاشیه نشینی در مشهد,مقالات حاشیه نشینی,مقالات حاشیه نشینی در مشهد,مقاله در مورد حاشیه نشینی,بحران حاشیه نشینی,حاشيه نشيني,حاشيه نشيني در مشهد,حاشيه نشيني در شهرها,حاشيه نشيني تبريز,حاشيه نشيني شهري,حاشيه نشيني در شهر,حاشیه نشینی,حاشیه نشینی در تهران,حاشیه نشینی چیست,حاشیه نشینی در تبریز,حاشیه نشینی در شهر مشهد,مشکلات حاشیه نشینی در مشهد,آمار حاشیه نشینی در مشهد,مقالات حاشیه نشینی در مشهد,حاشیه نشینی مشهد,مقاله حاشیه نشینی در مشهد,حاشیه نشینی شهر مشهد,حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ,حاشیه نشینی در شهرهای ایران,حاشيه نشيني در شهري,حاشیه نشینی در کلان شهرها,علل حاشیه نشینی در شهرها,مشکلات حاشیه نشینی در شهرها,حاشیه نشینی شهرها,مهمترین عامل حاشیه نشینی در شهرهای ایران,حاشیه نشینی تبریز,حاشيه نشيني در تبريز,حاشیه نشینی در شهر کرمان,حاشیه نشینی در شهر,حاشیه نشینی در شهر تهران,حاشیه نشینی در شهر تبریز,حاشیه نشینی در شهر اصفهان,حاشیه نشینی در شهر اهواز,حاشیه نشینی در مشهد,حاشیه نشینی به انگلیسی,حاشیه نشینی Pdf,حاشیه نشینی در جهان,حاشیه نشینی در کرمان,علل حاشیه نشینی در تهران,حاشیه نشینی تهران,تصاویر حاشیه نشینی در تهران,آمار حاشیه نشینی در تهران,حاشیه نشینی در استان تهران,حاشیه نشینی اطراف تهران,حاشیه نشینی شهر تهران,دلایل حاشیه نشینی در کلان شهر تهران,معضل حاشیه نشینی در تبریز,حاشیه نشینی شهر تبریز,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی