دانلود مقاله مروري بر مبحث نورشناسي
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

مقدمه:

در سالهاي اخير، مبحث نورشناسي به صف مقدم تفكر علمي وتكنولوژي راه يافته است . يك رشته كارهاي قابل ملاحظه در اين زمينه انجام شده و دلايلي براي اميد داشتن به چيزهاي شگفتي آفرين در افقهاي آينده خود نمايي ميكند. اين علم به اعتبار و سابقه و تعبيري كه بر شالوده ساختار نظريه الكترومغناطيس بنا نهاده شده است ، هرگز مرجعيت خود را از دست نداده است .  در طول تاريخ فيزيك مفاهيم مربوط به نور شناسي توسعه و گسترش فراواني يافته است به طوريكه در حال حاضر ، دستگاههاي نور شناختي بطور فزايندهاي در زمينه هاي پزشكي و بهداشت ، صنعت ، كشاورزي و موارد متعدد ديگر ، مورد استفاده قرار مي گيرند . از جمله صنايعي كه در سالهاي اخير ، دستگاههاي نور شناختي در آن كاربرد فراواني پيدا كرده است ، صنعت برق است . در اين صنعت براي انتقال اطلاعات استفاده از فيبر نوري رايج است و استفاده از المانهاي نوري براي اندازه گيري جريان و ولتاژ هم در حال گسترش است . در اين فصل براي آشنايي با دستگاههاي نوري ، مروري بر  و ماهيت و مباني نور مي شود و به تعدادي از پديده هاي مربوط به انتشار نور در محيط هاي مادي پرداخته مي شود .  

ماهيت نور:

در طول تاريخ مفاهيم مربوط به ماهيت نور دچار تغييرات چند ي شده است  ، تا اوايل قرن هفدهم عقيده بر اين بود كه نور متشكل از جريان ذرات بسيار ريزي است كه ا زمنابع روشنايي انتشار مي يابد . بعداً در سال 1864 ماكسول به شكل تئوري نشان داد كه امواج نوري از جنس امواج الكترو مغناطيسي هستند . به علاوه مشاهده آثار پلاريزاسيون معلوم كرد كه امواج نوري از نوع عرضي هستند يعني حركت موج عمود  برجهتي است كه در آن موج عبور مي كند. امواج نوري زير مجموعه اي از امواج الكترومغناطيس هستند كه فركانس آنها در محدوده 1014*9/3 تا 1014*9/7 قرار دارد به طور معادل طيف نوري در فضاي آزاد با طول موج nm380 تا nm760 مشخص مي شود.

هر موج الكترومغناطيسي از تركيب دو ميدان الكتريكي  Eو ميدان مغناطيسيB تشكيل مي شود . توزيع ميدانهاي الكتريكي و مغناطيسي در يك رديف امواج الكترومغناطيس صفحه اي و در يك لحظه معين از زمان، در شكل (13) ملاحظه مي شود. براساس معادلات ما كسول مي توان نشان داد كه وB  هر دو بر جهت انتشار موج K  عمودند به علاوه ميدانهايE وB خودشان نيز بر يكديگر عمودند. در اين صورت همانطور كه در شكل 3-1 هم مشخص است بردارهاي E  وB   و K تشكيل بردارهاي قائم را مي دهند.


لینک دانلود:


دانلود مقاله مروري بر مبحث نورشناسي

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 1 مرداد 1396برچسب:,مقاله نور شناسی,مقاله درباره نور شناسی,مقاله نور,نور شناسی در حل جدول,نور شناسی حل جدول,نور شناسی راهنمای حل جدول,نورشناسی هندسی,نورشناسی درحل جدول,نورشناسی کوانتومی,آزمایشگاه نورشناسی,جزوه نورشناسی,نورشناسی درجدول,نورشناسی ابن هیثم,نورشناسی چیست,نورشناسی در معماری,نورشناسی نیوتن,نورشناسی در جدول,نورشناسی هندسی انتشارات فاطمی,دانلود کتاب نورشناسی هندسی,الفبای نورشناسی هندسی,دانلود نورشناسی هندسی,جزوه نورشناسی هندسی,مقالات نورشناسی هندسی,هوا شناسي نور,هوا شناسی نوراباد ممسنی,هوا شناسی نوروژ,هوا شناسی نور اباد,هوا شناسی نورآباد دلفان,هواشناسي نور مازندران,هوا شناسی نوراباد لرستان,هوا شناسی نوراباد فارس,هوا شناسی نوروز,هوا شناسی نوروز 95,نور شناسی معنی,معنی نور شناسی در جدول,نور شناسی جدول,نور شناسی ابن هیثم,نورشناسی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی