دانلود مقاله بررسي رابطه ي فقر و خشونت
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

خشونت

يكي از عواطف مهم انفعالي است كه كار با اهميتي براي انسان انجام مي دهد، يعني به او در حفظ و نگهداري خويش كمك مي كند. قرآن كريم متذكر مي شود «با كفاري كه در برابر گسترش اسلام ايستادگي مي كنند با خشونت و شدت رفتار شود» (نجاتي، عثمان، ۱۹۶۹) از سوي ديگر قرآن كريم ما را به كنترل خشونت سفارش مي كند. زيرا هنگام خشم فكر انسان از كار باز مي ماند و قدرت صدور احكام و دستورهاي صحيح را از دست مي دهد.

بيان مسأله: 
پديده ي خشونت يكي از مسائل مهم جوامع انساني است كه جلوه هاي آشكار آن را مي توانيم همه روزه در خيابان ها، پارك ها، و محيط هاي شغلي، تحصيلي و خانوادگي ببينيم. در واقع گستره ي خشونت آن قدر زياد است كه موجب شده محققين انواع خشونت را هم از حيث قلمروهاي عيني بروز آن و هم از حيث تجليات متنوع آن از هم متمايز كنند.

در واقع آمارهاي ارائه شده از سوي مراجع رسمي نشان دهنده ي حضور جدي پديده ي خشونت در ايران حداقل در اشكالي چون قتل، خودكشي، فرار از خانه و نزاع است. يك نگاه گذرا به مقايسه ي آماري خشونت در اشكال قتل و خودكشي نشان مي دهد كه در سال ۲۰۰۰ ميانگين قتل در جهان ۸/۸ (درصد هزار نفر) بوده و در ايران ۶۴/۳ بوده است. همچنين ميانگين خودكشي در اين سال در جهان ۵/۱۴ درصد و در ايران ۶۳/۶ گزارش شده است. 
(Whqlibdoc.whoint/hq/2002/924154) 
اگرچه اين مقايسه نشان مي دهد كه فاصله ي ميزان خشونت در اشكال فوق در ايران تا ميانگين جهاني قابل ملاحظه است معهذا اين ارقام هشدار دهنده است.

گذشته از اين ساير اشكال خشونت، هم چون خشونت هاي خانوادگي، كودك آزاري، خشونت در محيط هاي كار و تحصيل و جرايم مالي نيز در جامعه ي ما به چشم مي خورد. امّا آمار و اطلاعات معتبري در اين زمينه وجود ندارد اين در حالي است كه بسياري از مصاديق خشونت به مراجع رسمي گزارش نمي شوند. (سومزي، ۱۳۷۵)

سازمان بهداشت جهاني خشونت را چنين تعريف مي كند: استفاده ي عمدي از نيروي فيزيكي تهديدآميز يا واقعي، بر عليه كسي يا عليه يك گروه يا اجتماع كه داراي احتمال وقوع جراحت، مرگ، آسيب روان شناختي، عدم توسعه يا محروميت باشد. (بوكهارت ۲۰۰۲) 
اين تعريف از يك سو دربرگيرنده ي همه ي انواع خشونت است و از سوي ديگر «كاربرد نيروي فيزيكي» را جزء ذاتي خشونت محسوب مي كند.

 


لینک دانلود:

دانلود مقاله بررسي رابطه ي فقر و خشونت



دانلود مقاله بررسي رابطه ي فقر و خشونت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 2 مرداد 1396برچسب:,فقر و خشونت,فقر و خشونت در خانواده,کولبران؛ قربانیان فقر و خشونت,بررسی رابطه فقر و خشونت,مقاله فقر,مقاله فقر و فحشا,مقاله فقر شهری,مقاله فقر در ایران,مقاله فقر و ثروت,مقاله فقر آهن,مقال فقرات,مقالة عن فقر,مقالات فقر,مقاله درباره فقر,مقاله در مورد فقر و فحشا,تحقیق فقر و فحشا,مقاله درباره فقر و فحشا,تحقیق درباره فقر و فحشا,مقاله ای در مورد فقر و فحشا,مقاله در مورد فقر شهری,مقالات فقر شهری,مجموعه مقالات فقر در ایران,مقاله ای در مورد فقر در ایران,مقاله درباره فقر در ایران,مقاله فقر زدایی در ایران,مقاله در مورد فقر در ایران,تحقیق درباره فقر در ایران,مقاله آنمی فقر آهن,مقاله کم خونی فقر آهن,مقاله در مورد فقر آهن,مقاله درمورد کم خونی فقر آهن,مقال من خمس فقرات,مقال عن فقر الدم,مقال عن فقر الدم المنجلي,مقال عن فقر,مقال علمي عن فقر الدم,مقالات عن فقر,مقال عن فقر الدم بالصور,مقالة علمية عن فقر الدم,مقال علمي عن فقر الدم قصير,مقال قصير عن فقر الدم,مقال فقر الدم,مقالات فقر اقتصادی,مقالات فقر زدایی,مقالات فقر فرهنگی,مقالات ستون فقرات,مقالات درمورد فقر,مقاله درباره فقر اقتصادی,مقاله درباره فقر فرهنگی,مقاله درباره فقر در جامعه,تحقیق درباره فقر,تحقیق درباره فقر و بیکاری,تحقيق درباره فقر,مقاله درباره ی فقر,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی