دانلود مقاله وضعيت خشونت در خانواده در ايران
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

وضعيت خشونت در خانواده در ايران -

در يک دهه اخير در ايران پژوهش‌ها و مطالعات زيادی در باره خشونت عليه زنان، به ويژه خشونت خانگی، انجام شده است. بر اساس آخرين جستجوها ، در ۲۸ مرکز استان کشور حداقل هفتاد پژوهش ميدانی قابل اعتنا در باره خشونت خانگی عليه زنان انجام شده است.

بيشتر اين پژوهش‌ها پس از سال ۱۳۷۰ تاکنون انجام شده که نشان می‌دهد پژوهشگران و دانشگاهيان ايرانی در سال‌های اخير علاقه و توجه ويژه‌ای به بررسی و کنکاش در باره خشونت عليه زنان پيدا کرده‌اند .

دانشجويان ايرانی هم در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در دو سه سال اخير آن چنان علاقه‌ای به اختصاص دادن پايان‌نامه‌های خود به موضوع خشونت عليه زنان، پيدا کرده‌اند که امسال برخی از دانشگاه ها ناگزير به دانشجويان خود توصيه کرده‌ که "از انتخاب اين موضوع برای پايان‌نامه‌های تحصيلی خود، خوداری کنند، که در حال حاضر بسياری از دانشجويان و محققان در سراسر ايران مشغول کار روی اين موضوع هستند ."

گرچه اين ميزان از توجه پژوهشگران ايرانی به موضوع خشونت عليه زنان را بايد به فال نيک گرفت، اما هنوز شيرينی اين اتفاق نيک را خوب مزه نکرده‌ای که يادت می‌آيد: اين پژوهش های قابل اعتنا يا پايان‌نامه‌هايی شده‌اند که در گوشه کتابخانه‌های دانشگاهی خاک می‌خورند و يا گزارش‌های محرمانه ای هستند برای مقامات کشور. گزارش‌هايی قطور که يا در دفتر کار اين مقامات و يا در کتابخانه‌های دولتی جا خوش کرده‌اند و کمتر کسی حتی نيم نگاهی به آن انداخته‌ است .

حتما اغلب اين پژوهشگران آرزو داشته اند با استفاده از تجربيات و اندوخته‌های علمی خود و جمع آوری اطلاعات و بررسی دقيق موضوع، برنامه ريزان و مديران کشور را قادر سازند که از اصول، روش‌ها و چارچوب‌های صحيح علمی در برنامه‌ريزی‌های اجتماعی بهره ببرند .

آنها می‌خواستند نتايج پژوهش‌های‌شان راهگشای اقدامی مناسب برای رفع شکل‌‌های متنوع و متعدد خشونت عليه زنان جامعه باشد . اما حالا حتما بسياری از آنها فهميده‌اند که پژوهشگران و دانشگاهيان و به طور کلی " آموزش عالی" جايگاه چندانی در نظام تصميم گيری و تصميم سازی کشور ندارد .

نکته ديگری که شيرينی وجود اين تعداد زياد پژوهش را در باره خشونت عليه زنان در ايران کم می‌کند اين است که تا کنون نتايج اين پژوهش‌ها به ندرت برای عموم مردم وحتی کارشناسان اين عرصه منتشر شده است .


لینک دانلود:


دانلود مقاله وضعيت خشونت در خانواده در ايران




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 2 مرداد 1396برچسب:,مقاله خشونت در خانواده,مقاله درباره خشونت در خانواده,مقاله خشونت علیه زنان در خانواده,مقاله در مورد خشونت در خانواده,مقالات خشونت در خانواده,تحقیق خشونت در خانواده,مقاله بحران خشونت در خانواده,مقاله خشونت خانواده,تحقیق درباره خشونت در خانواده,مقاله ای در مورد خشونت در خانواده,مقاله درباره خشونت خانوادگی,تحقیق در مورد خشونت در خانواده,مقاله در مورد خشونت خانوادگی,تحقیق در مورد خشونت خانوادگی,مقاله خشونت خانوادگی,مقالات خشونت خانوادگی,تحقیق درباره خشونت خانوادگی,خشونت در خانواده,خشونت در خانواده+pdf,خشونت در خانواده Ppt,خشونت در خانواده های ایرانی,خشونت در خانواده مقاله,علل خشونت در خانواده,خشونت نمادین در خانواده,تاثیر خشونت در خانواده,انواع خشونت در خانواده,کتاب خشونت در خانواده,خشونت خانوادگی Pdf,خشونت خانوادگی Ppt,مقاله درباره خشونت در خانواده,مقاله در مورد خشونت در خانواده,خشونت خانوادگی+مقاله,مقاله بحران خشونت در خانواده,علت خشونت در خانواده,تاثیر خشونت بر خانواده,کتاب در مورد خشونت در خانواده,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی