ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز (MCQ-30)

فراشناخت به دانش یا کنترل بر تفکر و فعالیت‌های یادگیری گفته می‌شود که از طریق تعدیل حل مسئله اجتماعی بر فعالیت‌های جسمی و ذهنی اثر می‌گذارد. فراشناخت به شکل فرآیند تفکر درباره تفکر تعریف شده است. برخی پژوهشگران عقیده دارند که فراشناخت به عنوان دانش فرد در مورد فرآیندها و تولیدات شناختی خود و هر چیز دیگری که به این فرآیندها مربوط باشد، تعریف شده است. به اعتقاد فلاول فراشناخت دانش یا فرآیندی شناختی است که در ارزیابی و بازبینی یا کنترل شناخت مشارکت دارد و عملکرد شناختی را تنظیم می‌کند. فراشناخت مفهومی چند وجهی است که در برگیرنده باورها، فرایندها و راهبردهایی است که شناخت را ارزیابی، نظارت یا کنترل می‌کند. باورهای فراشناختی چارچوبی را فراهم می‌کند تا بفهمیم که چگونه سطوح چندگانه شناخت، رفتار و اجزای آن به نحوی پویا در تداوم و تغییر اختلال در تعامل هستند. مشخص شده است که باورهای فراشناختی در برخی از اختلالات نقش دارند.

معرفی پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز (MCQ-30)

نسخه اولیه پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز (MCQ-30) که دارای ۶۵ ماده بود توسط کارترایت هاتون و ولز در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. با توجه به زیاد بودن تعداد ماده‌ها، در سال ۲۰۰۴ نسخه ۳۰ ماده‌ای این پرسشنامه توسط ولز و کارترایت هاتون ساخته شد. فرم کوتاه با نام پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز (MCQ-30) همانند فرم اصلی دارای ۵ زیرمقیاس است که عبارتند از: مهارناپذیری و خطر، باورهای مثبت درباره نگرانی، وقوف شناختی یا خودآگاهی شناختی، اطمینان به حافظه یا اطمینان شناختی  و نیاز به مهار افکار. این پرسشنامه در یک طیف چهار درجه‌ای از موفق نیستم تا خیلی موافقم نمره‌گذاری می‌شود.


لینک دانلود:

دانلود پرسشنامه باورهاي فراشناخت

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396برچسب:,باورهای فراشناختی ولز,پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز,دانلود رایگان پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز,پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز (-۳۰mcq),دانلودپرسشنامه باورهای فراشناختی ولز,تعریف باورهای فراشناختی ولز,پرسشنامه باورهای فراشناخت ولز,دانلود پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز,پرسشنامه باورهای فراشناختی کودکان,پرسشنامه باورهای فراشناختی,پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز (-۳۰mcq),پرسشنامه باورهای فراشناختی Mcq,پرسشنامه باورهای فراشناختی فارسی,دانلود پرسشنامه باورهای فراشناختی,دانلود رایگان پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز,پرسشنامه باورهای فراشناخت,دانلود پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز,پرسشنامه های باورهای فراشناختی,پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز,پرسشنامه باورهای فراشناخت ولز,دانلود رایگان پرسشنامه باورهای فراشناختی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی