تجربيات مدون تدريس دبير فيزيک (1)
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه:

اینجانب.........دارای مدرک کارشناسی با --- سال سابقه خدمت به عنوان دبیر فیزیک در آموزش وپرورش یکی از مدارس دبیرستان استان........ به نام دبیرستان ------- واقع دربخش ------ که تعداد دانش اموزان این مدرسه ------نفر مشغول به خدمت هستمدر نظام آموزش و پرورش هر هدف تربیتی و آموزش در نهایت به وسیله معلم تحقق می‌یابد.

روش‌های آموزش، محتوای دروس موضوعهای علمی، الگوهای تربیتی و رفتارها همه و همه به وسیله معلم به دانش آموز منتقل می‌شود. و از این رو در هر تحول آموزشی معلم از جایگاه و نقش کلیدی بــرخــوردار است. بنـابراین می‌توان گفت که آموزش و پرورش پویا در جهان متحول و مملو از دگرگونی‌های سریع، نیازمند وجود معلمانی است که مسائل و مشکلات را ببینند و درک کنند و به جستجوی علل آن پرداخته و راهکار ارائه نمایند و به تحقیق و تغییر و نوآوری رغبت و تمایل داشته و قالب‌های کهنهٔ آموزشی را رها کنند و در یک کلام می‌توان گفت:

معلمان، معماران اصلی بنای آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلی آن نیز کنجکاوی، تفکر، پژوهش و نوآوری و ابداع در روش‌ها و آموزش‌هاست. معلم پژوهشگر معلمی است که مشکلات کلاس خود را مشاهده کرده و پژوهش خود را با وجود مشکل آغاز کند و علت یابی آن مشکلات موجبات پویایی نظام آموزشی را فراهم نماید. بنده نیز با مشاهدهٔ وجود مشکل در کلاس درسی خودم [ کلاس فیزیک سال دوم ریاضی] در پی حل آن برآمدم. چرا که در کلاس تنها به روش سخنرانی توسط من تدریس می‌شد. [البته لازم به ذکر است که خود دانش آموزان تمایل زیادی به این نوع آموزش داشتند «طبق عادت».] دانش اموزان در نیم ساعت اول گوش می‌کردند و سپس خسته می‌شدند و با توجه به حجم زیادی که کتاب فیزیک سال دوم دارد این نحوه برای من معظل شده بود. این گزارش دربارهٔ نحوهٔ مقابله با این مشکل است. امید است با ادامهٔ این روش‌ها موجبات پویایی روند آموزشی را فراهم نماییم.

ارزیابی عمومی:

 

وظایف و مسئولیت های شغلی:

" مورد مطالعه:

دانش آموزان پایه دوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک، دبیرستان امامت، شهرستان تبریز در سال تحصیلی 89 ـ 88

" بیان مسئله تحقیق:

دانش آموزان کلاس دوم ریاضی دبیرستان امامت با اینکه دانش آموزان خوب و منظمی بودند و هنگام تدریس اینجانب سکوت را رعایت می‌کردند، عده ای از آن‌ها به دلیل زمینهٔ ذهنی قبلی که از دانش آموزان سال گذشتهٔ همین پایه داشتند؛ اعم از سخت بودن درس فیزیک 2 و غیر قابل فهم بودن و ... تأثیر زیادی در ذهن دانش آموزان دیگر هم ایجاد می‌کردند و با یک حالت تلقینی همهٔ کلاس اعتراف به سخت بودن درس داشتند و نمرات آزمون آن‌ها بسیار پائین تر از حد انتظار من بود. و دانش آموزان به مدیر دبیرستان مراجعه کردند و گفتند: خانم فراهانی خیلی خوب درس می‌دهد ولی خیلی سطح بالا درس می‌دهد ما اصلاً متوجه نمی‌شویم. و اظهار داشتند تنها در درس فیزیک نمرات آن‌ها پائین است. همچنین خانواده‌های آن‌ها نیز اظهار می‌کردند که؛ چرا دختر من از فیزیک وحشت دارد و می‌گوید نمی‌توانم آن را بخوانم، نمی‌فهمم. تعدادی هم خیلی بی انگیزه بودند و هنگام تدریس ممکن بود به فعالیت‌های دیگر بپردازند. و به قبول خودشان قید فیزیک را زده بودند. و در نهایت این مشکل مرا بسیار ناراحت کرد و مدیر دبیرستان نیز موضوع را با من در میان گذاشت که اقدام به کلاس تقویتی فشرده برای کلاس دوم ریاضی بکنم. تا در نوبت اول نتیجه مطلوب حاصل آید. و من با تجربه ای که از سال‌های گذشته داشتم و می‌دانستم کلاس تقویتی نیز باعث بالا رفتن معلومات آن‌ها نمی‌شود و فقط یک سری مطالب به صورت

 


لینک دانلود:

تجربيات مدون تدريس دبير فيزيک (1)


تجربيات مدون تدريس دبير فيزيک (1)

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:تجربیات تدریس فیزیک,تجربیات تدریس فیزیک دبیرستان,تجربیات دبیر فیزیک,تجربیات معلم فیزیک دبیرستان,تجربیات دبیر فیزیک رتبه عالی,خرید تجربیات دبیر فیزیک,تجربیات دبیران رتبه عالی و خبره,تجربیاتمدون دبیر فیزیک دبیرستان,تجربیات دبیر فیزیک برای ارتقای شغلی خبره و عالی,تجربیات تدریس درس فیزیک دبیرستان,تحقیق ارتقای شغلی دبیر فیزیک,تحقیق ارتقای شغلی دبیر فیزیک دبیرستان,مستندات ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر فیزیک,مستندات ارتقای شغلی خبره به عالی دبیر فیزیک,مقاله ارتقای شغلی دبیر فیزیک,مستندات و تجربیات دبیر فیزیک,تجربیات مدون دبیر فیزیک,تجربیات یک دبیر فیزیک,تجربیات تدریس دبیر فیزیک,تجربیات دبیر فیزیک بصورت ورد,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی