دانلود زندگی نامه ابو علی سینا
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

ابوعلی سینا پزشک بزرگ ایرانی که در سال های 370 هجری قمر در شهر بخارا چشم به جهان گشود . ابوعلی سینا از دوران کودکی استعداد و شایستگی عجیبی در فراگرفتن علوم مختلف داشت , ابوعلی سینا بعدها به عنوان حکیم و عالمی بزرگ به القابی همچون شیخ الرئیس، حجه الحق و شرف الملک دست یافت که امروزه نیز در جهان غرب با نام امیرپزشکان از وی یاد می شود . ابوعلی سینا در زمان خود به عنوان موثرترین چهره در علم و فلسفه در جهان اسلام شناخته می شد . کتاب زندگی نامه ابوعلی سینا دانشمند بزرگ ایرانی کتابی کامل که به شرح زندگی این حکیم بزرگ ایرانی پرداخته است .  در ادامه به مقدمه ای از این کتاب بی نظیر خواهیم پرداخت : ابوعلی سینا از دوران کودکی استعاد فراوانی در یادگیری علوم مختلف داشت و بدین جهت پدرش عبدالله سعی و کوشش فراوان در تعلیم و تربیت ابوعلی سینا داشت . خانه وی محل ملاقات دانشمندان دور و نزدیک بود که به واسطه این ملاقات ها ابوعلی سینا موفق به آموختن کامل قرآن کریم و صرف و نحوه آن تا سن 10 سالگی شد و سپس به فراگرفتن علومی همچمون منطق و ریاضیات پرداخت , استاد وی در علم ریاضیات ابوعبدالله ناتلی بود ..

دانلود زندگی نامه ابو علی سینا

 

ابوعبيد جوزجاني که يکي از شاگردان مقرب و ياران هميشگي ابن سينا بوده است از قول استادش زندگينامه او را چنين روايت مي کند:

« پدرم عبدالله پسر حسن پسر علي ابن سينا از اهالي بلخ بود. در زمامداري امير نوح ساماني به سوي بخارا نقل مکان کرد و در دهکده اي از توابع بخارا سکني گزيد و به برزگري و کشاورزي پرداخت. در آن ايام با دختري ستاره نام در دهکده افشنه که جز همان دهستان بود، ازدواج کرد. من در سال 259 خورشيدي (980 ميلادي) به دنيا آمدم. بعد از مدت زماني پدرم به شهر بخارا آمد، مرا به مکتب برد و به دست استاد (که گويا ابوبکر برقي بوده است) سپرد. درس قرآن و ادبيات را شروع کردم و در ده سالگي قرآن را حفظ نموده و در ادبيات مقامي کسب کردم که همدرسانم را تحت الشعاع قرار داده بودم. با کمال جديت نزد اسماعيل زاهد فقه روي آوردم و در اين رشته رشته به حدي رسيدم که مفتي حنفيان بخارا شدم. در همان زمان حساب را پيش يکي از سبزي فروشها که در علم حساب توانا بود فرا گرفته و رياضي را از استادي به نام محمد مساح کسب نمودم. ديري نگذشت که شخصي به نام عبدالله ناتلي به شهر ما آمد؛ او خود را فيلسوف معرفي کرد و پدرم وي را در خانه خود جا داد و از او خواهش کرد که مرا تعليم دهد. کتاب ايساغوجي را پيش وي خواندم و هر مسئله اي را که استاد شرح مي داد، من بهتر از او تفسير مي کردم. در مدت زماني اندک توانستم در علم منطق، سرمايه زيادي کسب کنم. کتاب اقليدس را نيز نزد ناتلي شروع کردم، پنج يا شش شکل آن را تشريح کرد، بقيه مشکل را خود حل کردم. اين بار کتاب ديگري را مورد مطالعه قرار دادم و ديگر نيازي به ناتلي نمانده بود. ناتلي از ما جدا شد، بعد از علم منطق و هندسه و فلکيات، که از ناتلي و غيره فرا گرفته بودم؛ به فراگيري علوم طبيعي و ماوراء الطبيعه و علوم طب پرداختم. کتاب ماوراء الطبيعه تأليف ارسطو را پيدا کردم، ديدم بسيار مشکل است. چهل بار از اول تا به آخر خواندم و تمام مندرجاتش را حفظ کردم، اما چيزي از محتواي آن نفهميدم. تا روزي در بازار صحافان بخارا به سمساري برخوردم، کتابي در دست داشت، گفت: ابوعلي اين کتاب را بستان که بسيار ارزان است و صاحبش آن را از سر نيازي که به مال دارد ميفروشد. کتاب را به سه درهم خريدم و به خانه آوردم. کتاب يکي از تأليفات فارابي و شرح ماوراءالطبيعه ارسطو بود. آن وقت بود که به کمک اين کتاب ارزشمند، مشکلات علم ماوراءالطبيعه همگي بر من روشن شد. در زمينه علم طب بسياري از کتاب هاي طبي را که در آن روزگار متداول بود، مطالعه کردم ديدم علم طب بسيار مشکل نيست.



لینک دانلود:

دانلود زندگی نامه ابو علی سینا




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396برچسب:,زندگي نامه ابو علي سينا,زندگی نامه ابوعلی سینا ویکی پدیا,زندگی نامه ابو علی سینا به زبان انگلیسی,زندگی نامه ابوعلی سینا Pdf,زندگی نامه ی ابوعلی سینا,زندگینامه حکیم ابو علی سینا,زندگی نامه مختصر ابو علی سینا,مقاله ابو علي سينا,مقاله در مورد ابو علي سينا,مقاله درباره ابو علي سينا,مقاله در مورد ابو علی سینا,مقاله انگلیسی در مورد ابو علی سینا,تحقیق در مورد زندگینامه ابو علی سینا,تحقيق در مورد ابو على سينا,تحقیق در مورد ابو علی سینا به زبان انگلیسی,مقاله در باره ابو علی سینا,مقاله کامل در مورد ابو علی سینا,مقاله در مورد زندگینامه ابو علی سینا,مقاله ای کوتاه در مورد ابو علی سینا,تحقیق درباره ی ابو علی سینا,مطلب درباره ابو علی سینا,مطلب درباره ي ابو علي سينا,تحقیق کوتاه درباره ابو علی سینا,زندگی نامه و آثار ابو علی سینا,زندگی نامه ابو علی سینا به طور خلاصه,زندگی نامه ابو علی سینا به صورت خلاصه,زندگی نامه ی ابوعلی سینا ویکی پدیا,زندگینامه ابن سینا ویکی پدیا,بیوگرافی ابوعلی سینا ویکی پدیا,زندگی نامه ی ابوعلی سینا به زبان انگلیسی,زندگی نامه ی ابن سینا به زبان انگلیسی,خلاصه زندگی نامه ابن سینا به زبان انگلیسی,زندگینامه ابن سینا Pdf,دانلود زندگی نامه ابن سینا Pdf,زندگی نامه ی ابوعلی سینا ویکیپدیا,زندگی نامه ی ابوعلی سینا برای کودکان,زندگی نامه ی ابوعلی سینا به طور خلاصه,زندگی نامه ی بوعلی سینا,زندگي نامه ي بوعلي سينا,خلاصه زندگی نامه ی ابن سینا,زندگی نامه ی ابن سینا به انگلیسی,زندگینامه کوتاه ابو علی سینا,زندگی نامه ی مختصر ابو علی سینا,زندگی نامه ی کوتاه ابو علی سینا,زندگی نامه بسیار کوتاه ابو علی سینا,زندگی نامه و آثار ابن سینا,زندگی نامه ی ابو علی سینا به طور خلاصه,زندگی نامه ابن سینا به طور خلاصه,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی