مقاله تاریخچه موزه و موزه داری در ایران و جهان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 فایل ورد قابل ویرایش

شرح مختصر : بی شك وجود موزه  به عنوان یك نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است فرهنگ هر جامعه یك مفهوم كلی است و تمامی ارزش‌ها و یافته‌های معنوی مردمان آن جامعه را در بر می‌گیرد.  پس فرهنگ. میراث هر قومی است كه از پیشینیان بر گرفته شده و در آن تغییراتی داده شده و به نسل‌های بعد انتقال یافته است. فرهنگها و تمدن‌ها مانند انسان سه مرحله تكامل دارند :  زاده می‌شوند، كودكی و نوجوانی دارند. كمال می‌یابند و به پیری می‌رسند و بالاخره از میان می‌روند. خاصیت فرهنگها و تمدن‌های پویا و لازم می‌بیند از فرهنگهای دیگر می‌گیرد و آنچه را زائد می‌داند فرو می‌نهد و دور می‌ریزد.

نقش حیاتی موزه ها در جوامع بشری نقشی بدیع، ماندگار و مروج ناب ترین پدیده های فرهنگی است. موزه ها از معدود مراكز حافظ یادگاران نسل گذشته و در حقیقت فرزندان هنر و تاریخ هستند. هر یك از این اشیا در عین بی زبانی به هزار زبان سخن می گویند زیرا اسناد معتبری از هنر، فرهنگ و تاریخ را ارایه می دهند. موزه كلمه ای یونانی است كه از ” موزه یون ” به معنای مجلس فرشتگان الهام گرفته است. به طور كلی موزه به مجموعه ای از آثار و اشیایی اتلاق می شود كه در محل یا عمارتی نگه داری و در معرض نمایش گذاشته شوند.

روزنامه شرف موزه را اینگونه تعریف می كند : ” موزه به اصطلاح اهالی فرنگ عبارت است از مكان یا محلی كه مخزن آثار قدیمه و اشیای بدیعه و نقایس و مستظرفات دنیاست و از هر تحفه و یادگاری كه در آن مخزون و موضوع است اهل علم و اطلاع، كسب فایدتی و كشف سری می نمایند و از احوال و اوضاع هر زمان و صنایع و حرف آن و رسوم و آداب معموله آن ایام و عواطف انام با خبر می گردند. می توان گفت كه موزه مقیاس شعور و میزان عقول و درجه افهام، اصناف و مرآت ادراك سلاسل است. مشكلات لاینحل در اینجا حل می شود و بر معلومات تاریخی شهود اقامه می نماید. ”


لینک دانلود:


مقاله تاریخچه موزه و موزه داری در ایران و جهان


مقاله تاریخچه موزه و موزه داری در ایران و جهان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : یک شنبه 8 مرداد 1396برچسب:,مقاله تاریخچه موزه در جهان,مقاله تاریخچه موزه,تاريخچه موزه زمان,تاریخچه موزه تماشاگه زمان,تاریخچه موزه,تاریخچه موزه زمان,تاریخچه موزه عبرت,تاریخچه موزه در ایران,تاریخچه موزه موسیقی,تاریخچه موزه هنرهای معاصر,تاریخچه موزه سینما,تاریخچه موزه لوور,تاریخچه موزه ایران باستان,تاریخچه موزه مقدم,تاریخچه موزه در جهان,تاريخچه موزه در جهان,تاریخچه پیدایش موزه در جهان,تاریخچه ی موزه در جهان,تاریخچه موزه فرش در جهان,تاریخچه موزه ها در جهان,مقاله تاریخچه موزه در جهان,تاریخچه موزه در دنیا,تاریخچه موزه جهان,تاریخچه موزه در ایران و جهان,تاریخچه موزه در ایران Pdf,تاريخچه موزه در ايران,تاریخچه موزه فرش در ایران,تاریخچه موزه ملی ایران,تاریخچه موزه های ایران,تاریخچه ی موزه در ایران,تاریخچه موزه داری در ایران,تاریخچه موزه هنرهای معاصر اصفهان,معماری موزه هنرهای معاصر تهران,معماری موزه هنرهای معاصر,معماری موزه هنرهای معاصر ایران,معماري موزه هنرهاي معاصر تهران,تاریخ ساخت موزه هنرهای معاصر,تحلیل معماری موزه هنرهای معاصر تهران,پلان معماری موزه هنرهای معاصر تهران,نقد معماری موزه هنرهای معاصر تهران,تاریخچه موزه هنرهای معاصر تهران,بررسی معماری موزه هنرهای معاصر تهران,تاریخچه ساخت موزه هنرهای معاصر تهران,سبک معماری موزه هنرهای معاصر تهران,نقشه های معماری موزه هنرهای معاصر تهران,تاریخچه موزه لوور فرانسه,تاريخچه موزه لوور,تاریخچه موزه لوور پاریس,تاریخچه ی موزه ی لوور,تاریخچه ساخت موزه عبرت,تاریخچه ی موزه ی عبرت,تاریخ موزه ایران باستان,معماری موزه ایران باستان,تحلیل معماری موزه ایران باستان,معماری موزه ملی ایران باستان,سبک معماری موزه ایران باستان,تاریخچه ساخت موزه ایران باستان,پلان معماری موزه ایران باستان,طرح معماری موزه ایران باستان,معماری موزه ایران و باستان,تاریخچه موزه سینما باغ فردوس,تاریخچه موزه سینما ایران,تاریخچه ساختمان موزه سینما,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی