دانلود کتاب روش تحقیق(فایل ورد)
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

انتخاب روش تحقیق، از مسائلی است که در ضمن طرح تحقیق مورد بحث و بررسی قرار می گیرد؛ اما به لحاظ اهمیتی که دارد، آن را در بخش جداگانه ای می آوریم. 

تحقیق در هریک از رشته های دانش بشری، روش خاص خود را می طلبد. روش ریاضیات، استنتاج و برهان است و روش علوم تجربی مشاهده، آزمایش و استقراء. روش علومی مثل مکانیک و ستاره شناسی، آمیزه ای از روش ریاضی و تجربی است و رشته های مختلف علوم انسانی، هریک ویژگیهایی دارد: روانشناس با مطالعه نفسانیات خویشتن شروع می کند و با ابزارهای دقیق آزمایشگاهی و تستهای مختلف کتبی و شفاهی از نفسانیات دیگران مطلع می شود و تحقیقات خود را استوار می سازد. کار جامعه شناس بیشتر مبتنی بر آمار است و محقق تاریخ با اسناد و مدارک تاریخی سروکار دارد که نقد این مدارک و تعیین میزان صحت آنها در تحقیق او مهمترین نکته است. 
نویسنده مقاله تحقیقی به تناسب رشته ای که دارد، روش خاصی را در امر تحقیق انتخاب می کند؛ اما در عین حال از برخی قواعد و روشهای عمومی نیز استفاده می کند که تقریبا در تمام مقاله های تحقیقی مشترک است. نوشتار حاضر به بررسی روشهای اخیر می پردازد. 
ابتدا با توجه به گروه خوانندگان و مخاطبان این مقاله، باید گفت که از دیدگاهی، روش تحقیق به دو نوع میدانی و کتابخانه ای تقسیم می شود. در تحقیق میدانی که بیشتر به مسائل علم تجربی، اجتماعی و جامعه شناسی مربوط است، محقق با کاوش در نمونه های عینی و با تفحص و استقرا در گستره ای خاص به نتایج کلی می رسد. در این روش، کار محقق تحقیق روی افراد، اشیا و پدیده های خارجی در بیرون از محیط کتابخانه است ؛ مصاحبه، مشاهده، گزارش و تحقیقات محلی در این روش، جایگاه خاصی دارد. اما در تحقیق کتابخانه ای، حوزه کار محقق، کتابخانه و اسناد و مدارک کتابخانه ای مثل کتاب، مجله، عکس و غیره است. محقق در این روش، معمولا با محیط خارج و نمونه های عینی سروکار ندارد؛ بلکه مواد و منابع کارش، قبلا توسط محققان دیگر ثبت و ضبط شده است و اینک او باید آنها را جستجو و پیدا کند. این روش، گاهی به نام روش تاریخی نیز شناخته می شود؛ زیرا خاصة محقق تاریخ با اینگونه روش کار می کند. شایان ذکر است که در برخی تحقیقات، ممکن است از هر دو روش استفاده شود؛ مثلا نتیجه ای که با تحقیق میدانی به دست آمده، با مطالعات کتابخانه ای، استفاده از نظریات دانشمندان در آن زمینه، و بررسی سیر تاریخی و مقایسه ای نظریات مزبور تکمیل گردد؛ و یا تحقیقاتی که به روش کتابخانه ای صورت گرفته و منتج به نتایجی شده، با انتخاب محدوده خاصی از افراد مربوط به موضوع، و انجام تحقیقات میدانی در آن زمینه، استوارتر و مستندتر شود. 
خوانندگان و مخاطبان مقاله حاضر به لحاظ حوزه تحقیقات و مطالعات، بیشتر با روش کتابخانه ای سروکار دارند؛ از این رو روش مزبور بیشتر توضیح داده می شود. 
اصلی ترین ابزار تحقیق در روش کتابخانه ای، کتاب و امثال آن است، لذا اولین گام مهم در این روش، انتقاد کتاب و اسناد مکتوب مورد استفاده است. در واقع، محقق باید کتاب شناس باشد؛ یعنی بتواند کتاب را ارزیابی و میزان اعتبار آن را تعیین کند. هرقدر وی در این امر تواناتر باشد، تحقیقش از ارزش بالاتری برخوردار خواهد بود. 


لینک دانلود:

دانلود کتاب روش تحقیق(فایل ورد)


دانلود کتاب روش تحقیق(فایل ورد)

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1396برچسب:,كتاب روش تحقيق,كتاب روش تحقيق دكتر دلاور,کتاب روش تحقیق,کتاب روش تحقیق در مدیریت,کتاب روش تحقیق در علوم انسانی,کتاب روش تحقیق دکتر دلاور,کتاب روش تحقیق خاکی,کتاب روش تحقیق در معماری,کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی,کتاب روش تحقیق دلاور,کتاب روش تحقیق دکتر دلاور دانلود,کتاب روش تحقیق دکتر دلاوری,کتاب روش تحقیق دکتر دلاورpdf,خلاصه کتاب روش تحقیق دکتر دلاور,کتاب روش تحقیق دکتر علی دلاور,دانلود کتاب روش تحقیق دکتر دلاور Pdf,خرید کتاب روش تحقیق دکتر دلاور,دانلود خلاصه کتاب روش تحقیق دکتر دلاور,دانلود رایگان کتاب روش تحقیق دکتر دلاور,کتاب روش تحقیق کیفی,کتاب روش تحقیق دکتر خاکی,کتاب روش تحقیق در مدیریت پیام نور,کتاب روش تحقیق در مدیریت غلامرضا خاکی,کتاب روش تحقیق در مدیریت اوماسکاران,کتاب روش تحقیق در مدیریت علیرضا علی احمدی,کتاب روش تحقیق در مدیریت خاکی,کتاب روش تحقیق در مدیریت احمدی و صالحی,کتاب روش تحقیق در مدیریت علی صالحی,کتاب روش تحقیق در مدیریت دکتر حمیدرضا رضوانی,کتاب روش تحقیق در مدیریت ورزشی,کتاب روش تحقیق در علوم انسانی Pdf,کتاب روش تحقیق در علوم انسانی انتشارات سمت,کتاب روش تحقیق در علوم انسانی دکتر محمدرضا حافظ نیا,کتاب روش تحقیق در علوم انسانی دانلود,کتاب روش تحقیق در علوم انسانی دکتر حافظ نیا,کتاب روش تحقیق در علوم انسانی دکتر دلاور,کتاب روش تحقیق در علوم انسانی مهدی زاده اشرفی,کتاب روش تحقیق در علوم انسانی نشر یکان,کتاب روش تحقیق در علوم انسانی مریم سیف نراقی,کتاب روش تحقیق خاکی+pdf,کتاب روش تحقیق خاکی 1384,دانلود کتاب روش تحقیق خاکی,کتاب روش تحقیق غلامرضا خاکی,خلاصه کتاب روش تحقیق خاکی,کتاب روش تحقیق غلامرضا خاکی انتشارات بازتاب,مشخصات کتاب روش تحقیق خاکی,کتاب روش تحقیق در معماری لیندا گروت,کتاب روش تحقیق در معماری شاهین حیدری,کتاب روش تحقیق در معماری عینی فر,کتاب روش تحقیق در معماری و شهرسازی,کتاب روش تحقیق در معماری علیرضا عینی فر,دانلود کتاب روش تحقیق در معماری,دانلود کتاب روش تحقیق در معماری لیندا گروت,دانلود کتاب روش تحقیق در معماری عینی فر,خلاصه کتاب روش تحقیق در معماری,کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی ارل ببی,کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی ریمون کیوی,کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی ساروخانی,کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی کیوی و کامپنهود,کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی ترجمه نیک گهر,کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی بهروز نبوی,کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی کیوی,کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی ریموند کیوی,کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی دکتر نیک گهر,کتاب روش تحقیق دلاوری,دانلود کتاب روش تحقیق دلاور,خلاصه کتاب روش تحقیق دلاور,کتاب روش تحقیق علی دلاور,خلاصه کتاب روش تحقیق دلاوری,دانلود کتاب روش تحقیق دلاوری,مشخصات کتاب روش تحقیق دلاور,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی