ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

1-1 مقدمه

حسابرسی یعنی بازرسی جستجو گرانه مدارک حسابداری و سایر شواهد زیر بنای صورتهای مالی. حسابرسان از راه کسب آگاهی از سیستم کنترل  داخلی و بازرسی مدارک، مشاهده دارایی ها، پرسش از منابع داخل و خارج شرکت و اجرای سایر روشهای رسیدگی، شواهد لازم را برای تعیین این که صورتهای مالی، تصویری مطلوب و به نسبت کامل از وضعیت مالی شرکت و فعالیتهای آن در طول دوره مورد رسیدگی ارائه می کند یا خیر،گردآوری می کنند. 

1-1     انواع حسابرسی

صاحب نظران تقسیم بندی های مختلفی از انواع حسابرسی ارائه کرده اند. به عنوان مثال آقای آرنز(arens) در کتاب نگرش جامعی بر حسابرسی، حسابرسی را به 3 نوع عملیاتی، مالی و رعایت تقسیم بندی کرده است. تقسیم بندی دیگری نیز در این رابطه وجود دارد که یکی در این جا ذکر می شود: (آرنز 2006).

1-2    انواع حسابرسی از نظر تابعیت سازمانی

حسابرسی مستقل: این نوع حسابرسی توسط افرادی مستقل از شرکت صورت می پذیرد که کارکنان واحد مورد رسیدگی نمی باشند و انتخاب آنها به عهده واحد مورد رسیدگی نیست.

- حسابرسی داخلی: معمولاً این نوع حسابرسی در مؤسسات بزرگ مشاهده می شود. حسابرسان داخلی در ارکان مؤسسات مورد حسابرسی هستند و در چارت سازمانی مؤسسه جایی برای آنان در نظر گرفته شده و حدود وظایف و اختیارات آنان روشن شده است (آرنز 2006).

هدف اصلی حسابرسی داخلی، ارزیابی نحوه انجام وظایف محول بر واحدهای مختلف مؤسسه است. کارکنان حسابرسی داخلی معمولاً زیر نظر مدیر عامل یا مقام ارشد دیگری می باشند. این موقعیت بالا در ساختار سازمانی مؤسسه، اطمینان می دهد که حسابرسان داخلی به اکثر واحدهای مؤسسه دسترسی داشته باشند.

 



لینک دانلود:


مقله کامل در مورد حسابرسی و مفاهیم آن


مقله کامل در مورد حسابرسی و مفاهیم آن

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1396برچسب:,مقاله در مورد حسابرسی,مقاله در مورد حسابرسی داخلی,مقاله در مورد حسابرسی مالیاتی,مقاله در مورد حسابرسی عملیاتی,مقاله در مورد حسابرسی سیستم های کامپیوتری,مقاله در مورد حسابرسی رعایت,مقاله در مورد حسابرسی دولتی,مقاله در مورد حسابرسی مستمر,مقاله در مورد حسابرسی عملکرد,مقاله در مورد حسابرسی کامپیوتری,مقاله در مورد حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک,تحقیق در مورد حسابرسی داخلی,تحقیق در مورد حسابرسی کنترل داخلی,مقالات در مورد حسابرسی داخلی,مقاله در باره حسابرسی داخلی,تحقیق در مورد حسابرسان داخلی,مقاله ای در مورد حسابرسی داخلی,مقاله در مورد کنترل داخلی در حسابرسی,مقاله در مورد حسابداری مالیاتی,تحقیق در مورد حسابداری مالیاتی,تحقیق در مورد حسابرسی مالیاتی,مقاله در مورد حسابرسی مالیات برارزش افزوده,مقاله ای در مورد حسابداری مالیاتی,مقاله درباره حسابداری مالیاتی,تحقیق در مورد حسابرسی عملیاتی,مقاله ای در مورد حسابرسی عملیاتی,مقاله درباره حسابرسی عملیاتی,مقاله درباره حسابرسی سیستم های کامپیوتری,تحقیق در مورد حسابرسی سیستم های کامپیوتری,مقاله در مورد حسابداری دولتی,تحقیق در مورد حسابرسی دولتی,تحقیق در مورد حسابداری دولتی,مقاله انگلیسی در مورد حسابداری دولتی,دانلود مقاله در مورد حسابداری دولتی,مقاله درباره حسابداری دولتی,مقاله در مورد حسابداری دولتی پیشرفته,مقاله در مورد حسابداری دولتی به زبان انگلیسی,مقالات در مورد حسابداری دولتی,تحقیق در مورد حسابرسی مستمر,مقاله درباره حسابرسی مستمر,تحقیق در مورد حسابرسی عملکرد,تحقیق در مورد حسابرسی کامپیوتری,تحقیق در مورد حسابرسی سیستمهای کامپیوتری,مقاله درباره حسابرسی کامپیوتری,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی