دانلود مقاله شيوه مطالعه موفق
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

اشاره

يکي از مهارت‌هايي که در موفقيت علمي نقش مهم و به‌سزايي دارد داشتن شيوه مطالعه موثر و موفق است. برخي از طالبان علم تلاش و کوشش چشم‌گيري در علم‌آموزي دارند ولي نتيجه مطلوب برايشان حاصل نشده و مطلب در ذهنشان ماندگار نمي‌گردد. علت آن است که اينان از روش مطالعه مؤثر و کارآمدي بهره نمي‌گيرند و از برخي مراحل لازم و واجب در مطالعه که سبب تثبيت و تعميق مطالعه است، غافل هستند. به همين دليل در اين نوشتار برآنيم تا يک شيوه مطالعه کارآمد و مؤثر را به همراه توضيح نکات کاربردي و ريزه‌کاري‌هاي آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

لازم به ذکر است محققان در رشته روانشناسي تربيتي شيوه‌هاي مطالعه مختلفي ابداع و اجرا نموده‌اند که ما يکي از اين شيوه‌ها را كه داراي شش مرحله مي‌باشد انتخاب نموده و با غني‌سازي و اضافه کردن برخي نکات کاربردي ‌خدمت طالبان علم و دانش معرفي مي‌نمائيم. اين شيوه مجرب بوده و ان‌شاءالله التزام عملي به آن موفقيت در امر تحصيل را در پي خواهد داشت.

مرحله اول ـ پيش مطالعه

ما به تجربه در مي‌يابيم که استاد (به‌عنوان مثال) روزي چهار صفحه درس مي‌گويد. حال لازم است اين چهار صفحه را قبل از رفتن به جلسه، پيش مطالعه نماييم. بايد توجه داشت پيش مطالعه يک مطالعه سطحي و گذراست، نه يک مطالعه عميق و دقيق. به عبارت ديگر روش ما در پيش مطالعه، خواندن به سبک روزنامه‌اي است. سبک ما در خواندن روزنامه، خواندن سريع همراه با فهميدن است. در پيش مطالعه نيز ما با سرعت و گذرا مطالعه مي‌کنيم و سعي در فهميدن داريم؛ البته ممکن است با سبک روزنامه‌اي و گذري که در پيش مطالعه داريم بيش از بيست تا سي درصد مطالب را خوب دريافت نکنيم که همين مقدار کافي و رضايت‌بخش است، زيرا ما در پيش مطالعه به دنبال فهم صد ‌در‌صدي مطالب نيستيم، بلکه منظورمان آشنايي اجمالي با مطلب علمي و ورود در فضاي مطلب علمي است.

 


لینک دانلود:


 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1396برچسب: مطالعه موفق , مطالعه موفق با تمرکز , مطالعه موفق با تمرکز/سید مجتبی حورایی , مطالعه موفق با تمرکز+حورایی , مطالعه موفق در 8 گام , مطالعه موفق همراه با تمرکز , مطالعه موفق با تمرکز Pdf , مطالعه موفق برای کنکور , کتاب مطالعه موفق با تمرکز , مطالعه ی موفق با تمرکز , دانلود مطالعه موفق با تمرکز , دانلود کتاب مطالعه موفق با تمرکز , دانلود کتاب مطالعه موفق با تمرکز حورایی , مجتبی حورایی، مطالعه موفق با تمرکز , کتاب مطالعه موفق با تمرکز حورایی , کتاب مطالعه ی موفق با تمرکز , دانلود کتاب مطالعه ی موفق با تمرکز , خلاصه کتاب مطالعه موفق با تمرکز , متن کتاب مطالعه موفق با تمرکز , دانلود رایگان کتاب مطالعه موفق با تمرکز ,,مقاله شیوه های مطالعه,مقاله روش های مطالعه,مقالات روش های مطالعه,مقاله روش های صحیح مطالعه,مقاله درباره روش های مطالعه,دانلود مقاله روش های مطالعه,مقاله شیوه صحیح مطالعه,مقاله روش صحیح مطالعه,مقاله روشهای صحیح مطالعه,مقاله درباره روش صحیح مطالعه,مقاله درباره روشهای صحیح مطالعه,مقاله در مورد شیوه صحیح مطالعه,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی