گزارش تخصصی پرورش خلاقیت در دانش آموزان
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده گزارش:

 

بیشتر بزرگسالان هیچگاه فکر نمی‌کنند که چگونه می‌توانند خلاق و مبتکر شوند، زیرا نه یک رشته هنری خاص را که منجر به شکوفا شدن استعدادهای آن‌ها شود، دنبال می‌کنند و نه سعی دارند میان دانسته‌ها و پدیده‌های محیطی‌شان ارتباطی جدید برقرار کنند. در صورتی که خلاقیت، ابتکار و نوآوری مرحله‌ای از رشد عقلی است که می‌تواند منجر به ساخت و ایجاد موقعیتی برای راحت‌تر زیستن شود. همه ما از حاصل فکر افراد خلاقی که در گذشته به نحوی از قدرت تخیل، تفکر و برقراری روابط میان آنها استفاده کرده‌اند، بهره‌ می‌بریم. آنها آنچه را که نبوده، ولی قابلیت بودن را داشته است، ساخته‌اند.برای خلاق بودن نیازی به داشتن هوش و ذکاوت بالا نیست. به عبارت دیگر، یک فرد خلاق الزاما فردی باهوش نیست، بلکه تنها با استفاده از تجربه، آزمایش و البته کنجکاوی و بررسی درباره پدیده‌های محیطی‌اش قوه خلاقیت و ابتکار خود را متجلی می‌سازد.

مقدمه گزارش:

 

خلاق بودن به معنای ایجاد تغییراتی در محیط برای کشف ناشناخته‌ها و روابط جدید است. کودکان ذاتاً خلاق‌اند، به شرط آنکه بتوانیم شرایط و موقعیتی برایشان فراهم آوریم که سرشار از ایده‌ها و ابتکارات جالب باشد و آن‌ها بتوانند بدان وسیله استعدادها و مهارت‌های ناشکفته خود را شکوفا سازند و فرصتی برای رشد و پرورش نیروی خلاقانه‌شان پیدا کنند.کودکان، تخیلات، ایده‌ها و افکار خود را به به کار گرفتن روش‌های گوناگون و خاص خود بیان می‌کنند. آنها نقاشی، می‌کشند داستان می‌نویسند، نقش بازی می‌کنند، یک قطعه موسیقی می‌سازند، کاردستی درست می‌کنند، و یا مسأله حل می‌کند. کودکان برای ارائه‌ کارهای خلاقانه خود نیازمند ایده و اطلاعات خاص‌اند که با ترکیب کردن آنها بتوانند قوه ابتکار و نوآوری‌شان را نمایش دهند. کتاب، بازی‌های گوناگون، لوازم و مواداولیه خام، نوارهای موسیقی عروسک‌های نمایشی و... همگی می‌توانند انگیزه و عاملی برای احیا و بروز خلاقیت هنری ـ علمی بچه‌ها باشند.اسباب بازی‌ها و وسایلی که ساخته فکر بزرگسالانند، هیچگاه نمی‌تواند خلاقیت کودک را برانگیزند.تجاربی که کودکان در سال‌های اولیه رشدشان از محیط کسب می‌کنند، اندوخته‌ای برای تفکر خلاقانه آنان به حساب می‌آید، هر قدر این دانسته‌ها و اطلاعات بیشتر و متنوع‌تر باشد، پیش‌ زمینه بهتری برای پرورش و بروز خلاقیت در خود ذخیره خواهند کرد.

 

متن گزارش:

 

تعریف خلاقیت

قبل از ورود به موضوع بررسی راه‌های ایجاد خلاقیت، ارائه تعاریف گوناگونی که از آن شده است و نیز عوامل موثر بر آن ضروری می‌نماید. دانشمندان و صاحبنظران تعاریف متعدد و متنوعی از خلاقیت ارائه داده‌اند که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌نماییم.

خلاقیت را در دیدن چیزها با یک نظر نو و غیرمعمولی و دیدن مشکلاتی می‌دانند که هیچ کس دیگر وجود آنها را تشخیص نمی‌دهد .

موریس دبس معتقد است خلاقیت فرآیندی فکری است که مربوط به تفکر واگراست که تحلیل را به کار می‌برد و نوآوری را در سطوح مختلف افزایش می‌دهد. ارلیچ می‌گوید: خلاقیت عبارت است از تجدید سازمان تجاربی که منحصر به فرد بوده و متفاوت از دانسته‌های قبلی است. اندرسن خلاقیت را عمیق‌تر کردن، دوباره نگاه کردن و خط زدن اشتباهات معنی می‌کند و مکنیون معتقد است خلاقیت متضمن پاسخ یا مفهومی نو است، باید مشکل گشا باشد و متبکرانه صورت گیرد. گیلفورد خلاقیت را مجموعه‌ای از توانایی‌ها و خصیصه‌ها می‌داند که موجب تفکر خلاق می‌شود. به عقیده‌ی تایلور، خلاقیت شکل دادن به تجربه‌ها در سازمان‌بندی‌های تازه است. استین خلاقیت را فرآیندی تعریف می‌کند که نتیجه آن کار تازه‌ای است که توسط گروهی در یک زمان به عنوان چیزی مفید و رضایت بخش مقبول واقع می‌شود.

خلاقیت توانایی حل مسایلی است که فرد قبلا حل آنها را نیاموخته باشد. بسیاری از افراد هنگامی که عبارت شخص خلاق را می‌شنوند احتمالاً فردی مشهور و خارق‌العاده را در نظر دارند که کارهای غیرمعمولی و شگفت‌انگیز و غیر مترقبه انجام می‌دهد. با این طرز تفکر خلاقیت فقط در اختیار عده خاصی قرار گرفته و نشان می‌دهد که تعداد بسیار کمی از افراد می‌توانند خلاق باشند، در حالی که خلاقیت فرد را توصیف نمی‌کند بلکه ایده و تولیدش را که به طرز مناسبی تازگی دارد تعریف می‌کند. بدین معنی خلاقیت چیزی نیست که در اختیار گروه خاصی از افراد باشد بلکه یک ظرفیت ذهنی است که همگی افراد نسبت یا درجه‌ای از آن را در اختیار دارند و با تربیت صحیح می‌توانند آن را شکوفا کنند و به فعلیت‌ برسانند.


لینک دانلود:


گزارش تخصصی پرورش خلاقیت در دانش آموزان


گزارش تخصصی پرورش خلاقیت در دانش آموزان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1396برچسب:,گزارش تخصصی خلاقیت,گزارش تخصصی کلاس پنجم ابتدایی, گزارش تخصصی,گزارش تخصصی درباره,گزارش تخصصی در مورد,گزارش تخصص آموزگار,گزارش تخصصی پایه,گزارش تخصصی کلاس,گزارش تخصصی آموزگار پنجم,گزارش تخصصی آموزگار پنج ابتدایی,گزارش تخصصی پنجم ابتدایی,گزارش تخصصی درباره کلاس پنجم,گزارش تخصصی معلم پنجم,گزارش تخصصی معلم پنجم ابتدای,گزارش تخصصی کلاس پنجم ابتدایی,گزارش تخصصی مخصوص ارزشیابی آموزگار پنجم,گزارش تخصصی معلم پنجم درباره خلاقیت,گزارش تخصصی پرورش خلاقیت در دانش آموزان,گزارش تخصصی آموزگاران پنجم,گزارش تخصصی درباره اموزگار پنجم,گزارش تخصصی آموزگار پنجم بصور ورد,گزارش تخصصی معلم پنجم بصورت ورد,گزارش تخصصی معلمان,گزارش تخصصی معلمان ابتدایی رایگان,گزارش تخصصی معلمان دبیرستان,گزارش تخصصی معلمان پایه دوم,گزارش تخصصی معلمان اول ابتدایی,گزارش تخصصي معلمان,گزارش تخصصی معلمان پنجم ابتدایی,گزارش تخصصی معلمان هنرستان,گزارش تخصصی معلمان راهنمایی,گزارش تخصصی معلمان ریاضی,گزارش تخصصی,گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصی مرتبط با شغل,گزارش تخصصی ریاضی,گزارش تخصصی معاون اجرایی,گزارش تخصصی معلم,گزارش تخصصی معاون پرورشی,گزارش تخصصی ابتدایی,دانلود رایگان گزارش تخصصی معلمان ابتدایی,گزارش تخصصی معاون آموزشی دبیرستان,گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس,گزارش تخصصی معاون آموزشی دبستان,گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس ابتدایی,گزارش تخصصی معاونت آموزشی,نمونه گزارش تخصصی معاون آموزشی,تدوین گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصي معاون پرورشي,دانلود گزارش تخصصی معاون آموزشی,گزارش تخصصی مرتبط با شغل معلمی,گزارش تخصصی مرتبط با شغل معاون اجرایی,گزارش تخصصی مرتبط با شغل آموزگاری,گزارش تخصصی مرتبط با شغل دبیری ریاضی,گزارش تخصصي مرتبط با شغل,گزارش تخصصی مرتبط با شغل معلمان,گزارش تخصصی مرتبط با شغل مدیران,گزارش تخصصی مرتبط با شغل معاون آموزشی,گزارش تخصصی مرتبط با شغل مشاوره,گزارش تخصصی ریاضی متوسطه اول,گزارش تخصصی ریاضی اول ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی دوم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی سوم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی متوسطه دوم,گزارش تخصصی ریاضی پایه اول ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی ششم,گزارش تخصصی ریاضی راهنمایی,گزارش تخصصی معاون اجرایی رایگان,گزارش تخصصی معاون اجرایی دبیرستان,گزارش تخصصی معاون اجرایی در مدارس,گزارش تخصصی معاون اجرایی هنرستان,گزارش تخصصی معاون اجرائی,تدوین گزارش تخصصی معاون اجرایی,دانلود گزارش تخصصی معاون اجرایی,گزارش تخصصی برای معاون اجرایی,گزارش تخصصی در مورد معاون اجرایی,گزارش تخصصی معلم ابتدایی,گزارش تخصصی معاون پرورشی دبستان,گزارش تخصصی معاونت پرورشی,نمونه گزارش تخصصی معاون پرورشی,تدوین گزارش تخصصی معاون پرورشی,گزارش تخصصی مرتبط با شغل معاون پرورشی,گزارش تخصصی معاون پرورشی ابتدایی,گزارش تخصصی معاون پرورشی مدارس,گزارش تخصصی ابتدایی رایگان,گزارش تخصصی ابتدایی پایه پنجم,گزارش تخصصی معلمان ابتدایی,گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی,گزارش تخصصی مدیران ابتدایی,گزارش تخصصی مقطع ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی ابتدایی,گزارش تخصصی چهارم ابتدایی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی