گزارش تخصصی اعتماد به نفس دانش آموزان ریاضی ابتدایی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده :

درس ریاضی در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درس مشکل‌آفرین شده است تا جایی که دانش آموزان نسبت به حل مسایل به دیگران تکیه می کنند . که تکرار این کار برای این عده از دانش آموزان باعث عدم علاقه ، عدم انجام تکالیف درست ، اضطراب عدم اعتماد به نفس و ... در برخی از دانش آموزان شده که بعد از بررسی مسایل فوق به نتیجه رسیدم که کلاس درس ، نحوه‌ی تفهیم مسایل ، روش تدریس و امکانات و وسایل لازم برای تدریس باید طوری باشد که دیدگاه های مثبتی در نظر دانش آموزان ایجاد کند و دانش آموزان با اعتماد به نفس بالاتر ، علاقه ، انجام تکالیف به موقع و از همه مهم‌تر کاربرد ریاضی در زندگی روزمره کمک کند .

 

مقدمه:

شاید بسیاری از مردم و حتی آموزگاران فکرمی کنند که ریاضیات هنر محاسبه است و ریاضیدانان باید همه ی عمر خود را صرف ساختن محاسبات پیچیده ی ریاضی کنند. کار ریاضیدانان استدلال است نه محاسبه. در حقیقت ما در آموزش مربوط به مفاهیم ریاضی در پی محاسبه کردن نیستیم بلکه پرورش تفکر منطقی در فراگیران یکی از اهداف مهم است. هدف اصلی این مجموعه گسترش دادن و علاقه به ریاضیات و ایجاد انگیزه می باشد. گروهی تعداد ساعات ریاضی را با کم کردن سایر دروس افزایش می دهند و حال آن که تجربه به نحوی نشان داده است که این امر به تنهایی در بالا بردن سطح معلومات شاگرد کافی نیست و لذا استفاده از ساعات ورزش ، کاردستی و.... برای جبران عقب افتادگی بچه ها در درس ریاضی خطایی بزرگ است و می بایست به جای کمیت ساعات ریاضی به کیفیت تدریس توجه شود، یعنی با رعایت مراحل رشد ذهنی کودک و در نظر گرفتن امکانات او از نظر یادگیری در هر یک از این مراحل ویژه ی عرضه کردن مطالب ریاضی تجدید نظر کنند .

 

 

 از زمانی که دانش آموز بوده ام و معنی کتابهای درسی و درس خواندن را فهمیده‌ام در اکثر پایه‌ها و حتی در دوره‌ راهنمایی و ... می دیدم که وقتی کسی به بازدید کلاس هایمان می آمد بیشتر و یا به راحتی می توانم بگویم حتماً از درس ریاضی ارزشیابی می کرد و معلم‌ها نیز وقتی پیشرفت تحصیلی را اندازه گیری می کردند . بیشتر روی درس ریاضی تأکید می کردند و من با وجود اینکه در دوران تحصیلم خیلی به این درس علاقه داشتم ولی همیشه در انجام تکالیف این درس و در موقع امتحان دادن ( جواب ) اشتباهات جزئی داشتم و باعث می شد که نمره‌ام را پایین بیاید و این را نتیجه اهمیتی می دیدم که به این درس می دادند . و باعث به وجود آمدن اضطراب در وجودمان می شد . هنگامی که شغل معلمی را برگزیدم احساس کردم این مشکل فقط مشکل من است . ولی در طی این چند سالی که خدمت کرده ام بطور واضح این مشکل را هر سال در دانش آموزان خودم مشاهده کرده و می کنم و این سؤال برایم پیش می آمد که این مشکل در دروس اجتماعی ، علوم و ... پیش نمی آید یا خیلی کمتر است و دانش آموزان بدون دلهره و اضطرابی و با اعتماد به نفس کامل سعی در جواب دادن یا حل آنها دارند . اما درس ریاضی درسی دلهره‌آور و اضطرابی بوده و در همین راستا چند سؤال به ذهنم خطور کرد ؟


لینک دانلود:

گزارش تخصصی اعتماد به نفس دانش آموزان ریاضی ابتدایی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 17 مرداد 1396برچسب:,گزارش تخصصی درباره اعتماد به نفس,گزارش تخصصی در مورد اعتماد به نفس,گزارش تخصصی اعتماد به نفس دانش آموزان ریاضی ابتدایی, گزارش تخصصی دبیر ریاضی, گزارش تخصصی دبیران درس ریاضی, گزارش تخصصی درس ریاضی, گزارش تخصصی معلمان ریاضی, نمونه گزارش تخصصی دبیران ریاضی, دانلود نمونه گزارش تخصصی آموزگار و دبیر ریاضی, دانلود نمونه گزارش تخصصی دبیر ریاضی, دانلود گزارش تخصصی, دانلود گزارش تخصصی با اهداف کلی و جزی, دانلود گزارش تخصصی با اهداف گزارش, دانلود گزارش تخصصی با مقدمه, دانلود گزارش تخصصی با نتیجه گیری, دانلود گزارش تخصصی درمورد علت ضعف درسی دانش اموزان در درس ریاضی, دانلودنمونه گزارش تخصصی آموزگار و دبیر ریاضی, دانلودگزارش تخصصی آموزگار و دبیر ریاضی, نمونه گزارش تخصصی, نمونه گزارش تخصصی دانش اموزان و مشکلات انان در درس ریاضی, گزارش تخصصی, گزارش تخصصی آموزگار و دبیر ریاضی, گزارش تخصصی اموزگاران ریاضی در مورد راه های رفع مشکلات درسی دانش اموزان در این درس, گزارش تخصصی درس رایاضی, گزارش تخصصی ضعف ریاضی, گزارش تخصصی علت ضعف درسی دانش اموزان در درس ریاضی, گزارش تخصصی مقطع ابتدایی, گزارش تخصصی کامل,گزارش تخصص درس ریاضی,گزارش تخصصی دبیرریاضی,گزارش تخصصی معلمریاضی,گزارش تخصصی معلم ریاضی,گزارش تخصصی آموزگار ریاضی,گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی ریاضی,گزارش تخصصی ریاضی پنجم ابتدایی,گزارش تخصصیریاضی چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی دبیر ریاضی هفتم,گزارش تخصصی دبیر ریاضی هشتم,گزارش تخصصی دبیر ریاضی نهم,گزارش تخصصی ریاضی سم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی متوسطه,گزارش تخصصی ریاضی,گزارش تخصصی ریاضی بصورت ورد,گزارش تخصصی ضعف ریاضی,گزارش تخصصی درباره درس ریاضی,گزارش تخصصی در مورد درس ریاضی,گزارش تخصصی معلم,گزارش تخصصی ریاضی,گزارش تخصصی ریاضی متوسطه اول,گزارش تخصصی ریاضی اول ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی دوم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی سوم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی متوسطه دوم,گزارش تخصصی ریاضی پایه اول ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی ششم,گزارش تخصصی ریاضی راهنمایی,گزارش تخصصی درس ریاضی متوسطه اول,گزارش تخصصی دبیران ریاضی متوسطه دوم,گزارش تخصصی درس ریاضی اول ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی دوم دبستان,گزارش تخصصی درس ریاضی دوم ابتدایی,گزارش تخصصی درس فارسی اول ابتدایی,گزارش تخصصی درس ریاضی سوم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی چهارم دبستان,گزارش تخصصی درس ریاضی چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی پایه چهارم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی ششم ابتدایی,گزارش تخصصی ریاضی پایه ششم,گزارش تخصصی درس ریاضی راهنمایی , ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی