اقدام پژوهی علاقه مندی دانش آموزان به درس قران
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

    تعداد صفحات: 20     کد محصول :6484      حجم فایل:42,29 KB      نوع فایل :rar 

 


 

چکیده

 عنوان اقدام پژوهی حاضر این است که، چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان حسینی را به درس قرآن و فعالیت‌های مربوط به آن افزایش دهم؟ و هدف اصلی آن نیز افزایش میزان علاقه مندی حسینی به درس قرآن و فعالیت‌های مربوط به آن می‌باشد. اما نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نمی‌باشد، آن است که اگر چه موضوع و عنوان اقدام پژوهی حاضر، تکراری به نظر می‌رسد، اما باید اذعان نمود که گاهی از اوقات، تکرار نه تنها زیبا و ضروری ست، که بسیار حیاتی نیز می‌باشد! از آن جمله می‌توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهای پنج گانه در هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر این، آشنا نمودن کودکان با اصول و مبانی دین اسلام، به ویژه قرآن کریم، آن هم در پایه دبستان، همواره نیازمند تکرار است. زیرا عامل «تکرار» در فرایند تدریس، امری اجتناب ناپذیر می‌باشد. بدون شک، انجام این تحقیق، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانش‌آموزان پایه اول دبستان،به درس قرآن، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی، روان خوانی، قرائت و حفظ آیات، پیام‌ها و داستان‌های قرآنی را افزایش می‌داد و از دیگر سو، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری دیگر دروس (قرائت فارسی، جمله نویسی، املا و غیره) را نیز امکان پذیر می‌ساخت.

واژگان کلیدی: دانش آموزان - قرآن – علاقه مندی

 

 

 

مقدمه

در هنگام پرداختن به مباحث قرآنی، شایسته است که ابتدا بدانیم، خود قرآن درباره خود چه می‌گوید؟ و یا خویشتن را چگونه معرفی می‌کند؟ از این رو، اولین نکته ای که قرآن در این زمینه بدان اشاره می‌نماید آن است که، این کلمات و عبارات سخن خداست. نکته دوم آن که، قرآن وظیفه خود را هدایت انسان‌ها و بیرون آوردن آن‌ها از تاریکی‌ها به سوی نور می‌داند. (مطهری، 1371: 33) آن جا که به صراحت می‌فرماید: «این قرآن کتابی است که ما به تو فرستادیم تا مردم را به امر خدا از تاریکی‌ها به سوی نور رهنمون شوی.» (سوره ابراهیم/ 1) بر این اساس، آشنایی با قرآن نه تنها آشنایی با کلام خداست، که این آشنایی، شاهراه رهایی از تاریکی جهت رسیدن به نور و روشنایی ست. حال چنانچه طلیعه آشنایی افراد با این کتاب آسمانی و ایجاد علاقه مندی به آن، از همان دوران کودکی و خردسالی همراه باشد، پیدایش صفات عالیه در انسان، بسیار سریع تر روی داده و دوام و بقای آن نیز در روش و منش آنان بیش تر و پایدار تر خواهد بود. زیرا به فرمودهٔ حضرت علی (ع)، یادگیری علم و دانش [به ویژه علوم قرآنی] در دوران کودکی، هم چون ایجاد نقش بر روی سنگ است. (حیدری ابهری،1387: 40) با توجه به مطالب یاد شده، آشکار می‌گردد که نقش و جایگاه درس قرآن در تربیت کودکان، به ویژه دانش‌آموزان پایه ..... دبستان، به چه میزان دارای اهمیت است. اما سؤال مهمی که مطرح می‌باشد آن است که، چرا در برخی از مدارس، دانش‌آموزان به درس قرآن بسیار علاقه مندند! اما در برخی دیگر از مدارس، چنین علاقه ای از خود نشان نمی‌دهند؟ چرا در بعضی از آموزشگاه‌ها معلمان و مربیان در تدریس قرآن به دانش‌آموزان موفق‌اند؟ اما در بعضی دیگر از آموزشگاه‌ها، موفقیت چندانی در این زمینه مشاهده نمی‌شود؟ به راستی دلیل این موفقیت‌ها و ناکامی‌ها چیست؟ و عوامل آن کدامند؟ به گواه برخی از پژوهشگران، هم چون بنی حسن (1385) 


لینک دانلود:

اقدام پژوهی علاقه مندی دانش آموزان به درس قران




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 29 شهريور 1396برچسب:اقدام پژوهی علاقه مندی دانش آموزان به درس قران,اقدام پژوهی درس قرآن,اقدام پژوهی علاقمند کردن دانش آموزان به قرآن,اقدام پژوهی درباره درس قرآن,اقدام پژوهی دوره متوسطه اول,اقدام پژوهی قرآن متوسطه,گزارش تخصصی درس دبیر قرآن,اقدام پژوهی قران,اقدام پژوهی قرآن ابتدایی,اقدام پژوهی قرانی,اقدام پژوهی قران اول ابتدایی,اقدام پژوهی قرآن راهنمایی,اقدام پژوهی درباره قران,اقدام پژوهی درس قران,اقدام پژوهی درس قران ابتدایی,اقدام پژوهی روخوانی قران,اقدام پژوهی درمورد قران,اقدام پژوهی قرآنی ابتدایی,اقدام پژوهی درس قرآن راهنمایی,اقدام پژوهی در مورد قرآن,اقدام پژوهي در مورد قرآن,اقدام پژوهی در مورد درس قران,اقدام پژوهی درس قران راهنمایی,اقدام پژوهی در درس قرآن,نمونه اقدام پژوهی درس قران,اقدام پژوهی در مورد آموزش قرآن ,اقدام پژوهی ورد , دانلود اقدام پژوهی ورد , اقدام پژوهی Word , اقدام پژوهی بصورت ورد , نمونه اقدام پژوهی ورد , اقدام پژوهی Doc , اقدام پژوهی Docx ,نمونه اقدام پژوهی Doc , تحقیق اقدام پژوهی Docx , اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی Doc, اقدام پژوهی رایگان ورد , اقدام پژوهی درقالب ورد , اقدام پژوهی فایل ورد , نمونه اقدام پژوهی بصورت ورد , اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی ورد , دانلود اقدام پژوهی Word , دانلود اقدام پژوهی به صورت ورد , دانلود اقدام پژوهی در قالب ورد , دانلود فایل ورد اقدام پژوهی, اقدام پژوهی در قالب Word , اقدام پژوهی با فرمت Word , اقدام پژوهی کامل بصورت Word , اقدام پژوهی کامل و آماده بصورت ورد , اقدام پژوهی در قالب ورد ,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی