اقدام پژوهی تاثیر تشویق دانش آموزان در کلاس درس
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

   تعداد صفحات: 34     کد محصول :5563      حجم فایل:45,28 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

ثمرات تشویق دانش آموزان

مقدمه
طبق تحقیقات به عمل آمده در مورد اینکه چرا کودکان مسوولیت پذیر نیستند خانواده ها را به سه گروه تقسیم کرده اند:
الف) خانواده هایی که قانون رفتاری در آنها وجود ندارد و به خانواده هایی به هر جهت معروفند.
ب) خانواده هایی که قانون دارند ولی اصرار بر اجرای آن ندارند مثلا بچه باید ساعت 8 بخوابد ولی پدر می گوید عیبی ندارد فردا جمعه است بگذار چند ساعتی دیگر بیدار بماند. عدم وحدت در مشی خانواده ها باعث می شود کودک به سمتی که به نفع او قانون صادر می کند کشیده شود.
ج) خانواده هایی که خود قانون را عوض می کنند مثلا امروز به بچه ها می گویند به کوچه نرو سر کوچه بد است ولی فردا که مهمان دارند و کار بسیار، به بچه های خود می گویند برو سر کوچه و با بچه ها بازی کن.
بچه های این سه گونه خانواده ها مسوولیت پذیری نمی شوند و برای اینکه کودک مسوولیت پذیر باشد ابتدا باید خود خانواده مسوولیت پذیر باشد و دوم اینکه به تدریج شروع به مسوولیت پذیری کودک کند و سوم توام کردن مسوولیت با تشویق است البته نباید تشویق ما صرفا مادی باشد بلکه می توان با به کار بردن کلمات زیبا و استمرار در روشمان آنها را تشویق به انجام دوباره عمل کنیم. تاکید بر این است که نباید از جملا ت آرام استفاده کرد مورد دومی است که در تحصیل و زندگی موثر است.
هر انسانی به سه نوع محبت نیاز دارد:
1- اینکه به او محبت شود.
2- به دیگران محبت کند.
3- شاهد محبت دیگران به هم باشد. www.zibaweb.com
درباره تشویق و ترغیب و اینکه در پرتو این عامل می توان تحرک و پویایی به وجود آورد نمی توان به خود شک و تردید راه داد. همه احتیاج به تایید و تشویق دارند، شاگرد دوست دارد پدر و مادر و معلمش کار او را مورد تایید قرار داده و به او آفرین و تحسین بگویند. نگاه کردن به تکالیف دانشآموزان خود یک نوع تشویق برای او محسوب می شود. عمق تاثیر تشویق را در برگ های صدآفرین به وضوح می توان درک کرد. کودک با دریافت یک برگ صدآفرین چگونه به شوق و ذوق آمده آن برگ را به همه فامیل و آشنایان خود نشان می دهد؟ تشویق می تواند در دانشآموزان خلا قیت و ابتکار به وجود آورد.
بدون تردید می توان ادعا کرد که در پرتو تشویق خلا قیت و ابداعات به وجود میآید به طور یقین افرادی که دست به اختراعات زده و قاره ها را کشف کرده اند، اگر عوامل متعددی در پویایی آنها موثر بوده بدون تردید نمی توان نقش تشویق و ترغیب را در آنان نادیده گرفت و شاید بتوان ادعا کرد که اساسا پیدایش هنرهای زیبا و علوم گوناگون مدیون تشویق ها و ترغیب ها بوده است.
نکته ظریف و دقیقی که در امر تشویق وجود دارد و بسیاری از آن غفلت می نمایند این است که تشویق نباید در انحصار افرادخاص قرار گیرد بلکه باید عمومیت داشته باشد تا همه را به تحریک و پویایی وا دارد. به عنوان مثال اگر بگوید هر شاگردی که در املا بیست بگیرد به او جایزه خواهم داد واضح است که این نوع تشویق عده معدودی را به حرکت خواهد انداخت، ولی اگر بگوید هر شاگردی که بیست بگیرد یا سه نمره به نمره قبلی خود بیفزاید جایزه به او خواهم داد واضح است که در نوع دوم حرکت و فعالیت در شاگردان به طور گسترده ای انجام خواهد شد و حتی شاگردی که نمره املا یش صفر شده او هم به فکر پیشرفت و تعالی خواهد افتاد.

 


لینک دانلود:

اقدام پژوهی تاثیر تشویق دانش آموزان در کلاس درس




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 19 مهر 1396برچسب:اقدام پژوهی تاثیر تشویق دانش آموزان در کلاس درس,اقدام پژوهی تشویق به درس,اقدام پژوهی تشویق دانش آموزان به درس,اقدام پژوهی معلمان,اقدام پژوهی معلمان ابتدایی,اقدام پژوهی معلمان متوسطه,اقدام پژوهی معلمان استثنایی,اقدام پژوهی معلمان در مقطع ابتدایی,اقدام پژوهی معلمان تربیت بدنی,اقدام پژوهی معلمان ریاضی,اقدام پژوهی معلمان شیمی,اقدام پژوهی معلمان ریاضی دبیرستان,اقدام پژوهی معلمان زبان,نمونه اقدام پژوهی معلمان ابتدایی,تحقیق اقدام پژوهی معلمان ابتدایی,نمونه های اقدام پژوهی معلمان ابتدایی,نمونه ای از اقدام پژوهی معلمان ابتدایی,نمونه هایی از اقدام پژوهی معلمان ابتدایی,اقدام پژوهی معلم ابتدایی,مقالات اقدام پژوهی معلمان ابتدایی,موضوعات اقدام پژوهی معلمان ابتدایی,اقدام پژوهی معلمان پنجم ابتدایی,اقدام پژوهی معلمان دبیرستان,نمونه اقدام پژوهی معلمان متوسطه,نمونه اقدام پژوهی معلمان استثنایی,اقدام پژوهی معلمان در دوره ابتدایی,نمونه اقدام پژوهی معلمان تربیت بدنی,نمونه اقدام پژوهی معلمان ریاضی,نمونه اقدام پژوهی معلمان ریاضی راهنمایی,اقدام پژوهي معلم پژوهنده,اقدام پژوهی معلم پژوهنده,نمونه اقدام پژوهی معلم پژوهنده,مراحل اقدام پژوهی معلم پژوهنده,اقدام پژوهی و معلم پژوهنده,نمونه اقدام پژوهی معلمان پژوهنده,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی