ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 تعداد صفحات: 30     کد محصول :5597      حجم فایل:46,49 KB      نوع فایل :rar 

 


 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

 باید بپذیریم وقتی که یک نظام آموزشی بر پایه تفکر مهندسی آموزش استوار گردد آسان تر می توانیم به آمال و اهداف آموزشی دست یابیم.باید بپذیریم مسئولیت اولیای مدرسه بخصوص معاونین مسئولیتی بسیار خطیری می باشد. معاونین مسئول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگار و تامین بلوغ عاطفی و سلامت روانی و نوجوانان هستند و مدرسه محلی است که درآن هر دانش آموز به منظور ارضای نیازهای خویش و براساس تجربه های قبلی رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهد.

 مثلاً یک دانش آموزی پرخاشگر و بی انضباط است و دیگری فعالیت و پشتکار دارد، سومی رهبری می کند و آن یکی دلقک پیشه است و لودگی پیش می گیرد. بنابراین ما باید مدرسه را به محیطی تبدیل کنیم که در آن هر دانش آموزی بتواند دوست داشتن و دوست داشته شدن و احساس با ارزش بودن را تجربه کند. بخصوص که مدرسه ما  بوده و همین امر موجب می گردد که این پناه در بیشتر موارد از داشتن فرصت های کافی و یا برابر با سایر دانش آموزان هم سن و سال خود محروم بوده و نتوانند تجارب اخلاقی و رفتاری درستی را در جهت اجتماعی شدن کسب نمایند. هرچند سن و سال این دانش آموزان به طور معمول حداقل سه تا پنج سال بیشتر از سایر دانش آموزان هم پایه خویش است اما چون در بسیاری از خانواده ها نشان دادن این را برای خود عیب دانسته و گاها آن ها را پنهان می کنند، معمولا فقط در فضای داخلی خانه ها بزرگ شده و قادر نیستند ضمن داشتن یک رابطه و تعامل سالم با دیگران رفتارهای صحیح اجتماعی را فراگیرند و بتوانند درگروه های مختلف اجتماعی شرکت کرده، هویت اجتماعی خویش را بهتر بیابند.

 

وظایف معاون آموزشی

 معاون آموزشي  بايد :

-      داراي صبر و حوصله فراوان و هميشه آمادگي روبرو شدن با اتفاقات غير منتظره را داشته باشد.

-      يك قاضي خوب باشد . بتواند مشكلات و درگيريهاي بين دانش آموزان را به گونه اي حل كند كه تبديل به يك ماجراي دنباله دار نشود و اينكه هر دو طرف دعوا از قضاوت شما راضي باشند ( قضاوت عادلانه و جريمه متناسب با  خلاف و طبق قوانين مدرسه كه قبلابه آنها تذكر داده ايد باشد .)

-      به دليل اينكه با همه در ارتباط هستيد ( دانش آموزان ، اولياي آنها ، معلمين ، ... )بايدداراي اخلاق خوب و روابط عمومي بالاباشيد .

-      داراي وقار و جذبه باشيد تا بتوانيد راحتتر كنترل دانش آموزان و مدرسه را در دست بگيريد   

( به قول معروف بدون استفاده از تنبيه از شما حساب ببرند .).

-      سعي كنيد تمامي قوانين مدرسه را اجرا و رعايت كنيد هر گونه انعطاف و چشم پوشي بي مورد باعث مشكل شدن كار شما در ادامه  خواهدشد .

-      همه جاي مدرسه را كنترل كنيد . از همه اتفاقاتي كه در مدرسه مي افتد مطلع باشيد .

-      سعي كنيد شناخت كاملي از وضعيت درسي و خانوادگي دانش آموزان پيدا كنيد .

-      بايد معلومات علمي شما در زمينه تدريس و تسلط شما بر  تمامي پايه ها بيشتراز همه باشد تا بتوانيد راهنما و مشاور خوبي براي همكارانتان باشيد . ( به نظر من اين توانايي  معاون آموزشي يكي از مهمترين ويژگيهاي يك معاون آموزشي خوب و موفق در زمينه امور آموزشي است . چه زمانيكه شما به جاي يك معلمي كه حضورر ندارد به كلاس مي رويد و و چه زمانيكه به عنوان بازديد از كلاس وارد كلاسي مي شويد . آشنايي با تمامي الگو ها و روشهاي تدريس ، مخصوصا روشها ي جديد و تغيراتت كتابها ي درسي  و روشهاي  آموزش آنها كه اين  چند ساله زياد رخ داده و به نظر من بايد ترتيبي اتخاذ شود كه قبل يا حد اقل همزمان با معلمان دوره ها ي مربوطه برايي معاونان آموزشي نيز گذاشته شود . چون يك نفر بعنوان مرجع هميشه بايد حضور داشته باشد تا بتوان از مشاوره و راهنمايي هاي او سود جست . چه بسا پيش مي آيدد كه يك دوره اي براي آموز گار پايه اول مدرسه اي گذاشته مي شود و سال ديگر او در آن مدرسه نيست و معلمي كه سال بعد در آن پايه تدريس مي كند اين دوره را نگذراند ه و آشنايي با آن ندارد ايجاست كه بايد گفت چه بايد كرد ؟ !)


لینک دانلود:

تجربیات معاون آموزشی دبیرستان




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 19 مهر 1396برچسب:,تجربیات مدون معاون آموزشی,تجربیات مدون معاون آموزشی ابتدایی,تجربیات مدون معاون آموزشی مدرسه,تجربه مدون معاون آموزشی,تجربيات مدون معاون پرورشي,تجربیات مدون یک معاون آموزشی,تجربیات مدون یک معاون آموزشی دبیرستان,تجربیات مدون معاون فناوری آموزشی,تجربیات مدون معاون آموزشی دبیرستان,تجربیات مدون معاون پرورشی مدارس,تجربیات مدون معاونت پرورشی,تجربه مدون معاون پرورشی,تجربیات ارتقای شغلی معاون مدرسه,تجربیات معاون آموزشی رتبه عالی,تجربیات معاون آموزشی ارتقای شغلی عالی,تجربیات معاون آموزشی خبره به عالی,تجربیات معاون آموزشی ارشد به خبره,تجربیات یک معاون آموزشی,مستندات شغلی معاون اموزشی,معاون آموزشی مدرسه و تجربیات,تجربیات معاون آموزشی مدرسه,تجربیات معاون آموزشی مدرسه برای رتبه عالی,تجربیات معاون آموزشی مدرسه برای رتبه خبره,تجربیات معاون اموزشی مدرسه برای رتبه عالی و خبره,تجربیات مهاون اموزشی برای ارتقای شغلی,تجربیات معاون اموزشی ابتدایی,تجربیات مدون معاون آموزشی,تحقیق ارتقای شغلی معاون آموزشی,مقاله ارتقای شغلی معاون اموزشی,مستندات ارتقای شغلی معاون آموزشی,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی