اقدام پژوهی حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 8     کد محصول :7885      حجم فایل:24,59 KB      نوع فایل :rar 

 


 

اقدام پژوهی حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم 

چکیده :

من سعی کردم طی مطالعات ، بررسی ، نظرخواهی های مختلف و گردآوری اطلاعات تلاش خود را در جهت رفع این مشکل قرار دهم . در این راه از اولیای مدرسه ـ همکاران ، دانش آموزان کمک گرفتم . روش های مختلفی را یادداشت کردم و به کتب زیادی مراجعه نمودم تا با توجه به مطالب گردآوری شده و تغییر آنها از میان راه حل ها ، یکی را انتخاب کرده و در کلاس اجرا نمایم بنابراین تلفیقی از روش های (همیاری ـ ایفای نقش) را انتخاب کردم و با گروه بندی شاگردان کلاسم و ایجاد محیطی مناسب در فضای باز مدرسه با نوع آب و هوا در گروه و ملبس کردن دانش آموزان به شرایط آب و هوایی آن نواحی در گروه و دادن نقش به هریک از اعضای گروه همراه با بیان خصوصیات آن نواحی از روی پلاکاردها و نقشه نواحی آب و هوایی ایران که در پیوست آمده است این کار انجام شد و نتایج حاصل از آن بسیار رضایت بخش بود این رضایتمندی در گفته ها و رفتار دانش آموزان و اولیای آنها و همکاران هم پایه و کارکنان مدرسه به خوبی نمایان بود .

 

مقدمه :

یک معلم موفق و پژوهشگر باید نقاش باشد تا چهره ی زیبای دانش آموز را در ذهن دلش نقاشی کند ـ باید خطاط باشد تا به زندگی خط خورده بعضی از دانش آموزان شکل بدهد ـ باید شاعر باشد تا زندگی شاگردان خود را به بهترین نحو بسراید ـ خیاط باشد تا درزهای روح و دل پاک و کوچک کودکان را ترمیم کند ـ باید نسیم باشد تا از اشتباهات کودکانه شاگردان خود با مهربانی و ملایمت بگذرد ـ باید شبنم باشد و قطرات مهر را بر گل روی کودکان بپاشد ـ باید باران باشد تا پاکی را به شاگردان خود بیاموزد و باید . . .

امسال ..... سالی است که من در کلاس چهارم ابتدایی با مدرک تحصیلی .... و .... سابقه خدمت آموزشی مشغول به تدریس هستم و این پایه را با علاقه فراوان تدریس می کنم و هرساله در تدریس درس جغرافیا از کتاب تعلیمات اجتماعی ، فصل نواحی آب و هوایی ایران متوجه می شوم که دانش آموزان در یادگیری این فصل دچار اشتباه می شوند و مطالب را طوطی وار حفظ می کنند و در تفهیم خصوصیات سه ناحیه ی آب و هوایی ایران دچار مشکل می شوند . مسلم اینکه شروع هر کاری عاری از نقص نخواهد بود اما امیدوارم با نظرات اصلاحی استاد محترم نواقص و اشکالات برطرف و نقاط قوت تقویت شوند.

لینک دانلوذ:

اقدام پژوهی حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 29 مهر 1396برچسب:اقدام پژوهی زایگان جغرافیا,اقدام پژوهی جغرافیا رایگان,اقدام پژوهی جغرافیا,اقدام پژوهی جغرافیا دبیرستان,اقدام پژوهی جغرافیا متوسطه,اقدام پژوهی جغرافی دبیرستان,اقدام پژوهی درس جغرافیا,نمونه اقدام پژوهی جغرافیا,اقدام پژوهی در جغرافیا,اقدام پژوهی درس جغرافیا دبیرستان,اقدام پژوهی درس جغرافیا راهنمایی,اقدام پژوهی در مورد جغرافیا,اقدام پژوهی درس جغرافیا متوسطه,اقدام پژوهی درس جغرافی,نمونه اقدام پژوهی درس جغرافیا,نمونه اقدام پژوهی در جغرافیا,اقدام پژوهی Doc,اقدام پژوهی Docx,نمونه اقدام پژوهی Doc,تحقیق اقدام پژوهی Docx,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی Doc,اقدام پژوهی ورد,دانلود اقدام پژوهی ورد,اقدام پژوهی Word,اقدام پژوهی بصورت ورد,نمونه اقدام پژوهی ورد,اقدام پژوهی رایگان ورد,اقدام پژوهی درقالب ورد,اقدام پژوهی فایل ورد,نمونه اقدام پژوهی بصورت ورد,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی ورد,دانلود اقدام پژوهی Word,دانلود اقدام پژوهی به صورت ورد,دانلود اقدام پژوهی در قالب ورد,دانلود فایل ورد اقدام پژوهی,اقدام پژوهی در قالب Word,اقدام پژوهی با فرمت Word,اقدام پژوهی کامل بصورت Word,اقدام پژوهی کامل و آماده بصورت ورد,اقدام پژوهی در قالب ورد,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی