گزارش تخصصی نهادینه کردن علاقمندی دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با روش های مناسب
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

مقدمه (طرح مساله وبیان موضوع )

 درس مطالعات اجتماعی همان طور که از عنوان آن پیدا است به زندگی روزمره جمعی و فردی ما می‌پردازد. ما از طریق درس مطالعات اجتماعی تلاش می‌کنیم تا راه های زیستن در جامعه‌ی امروز را به فرزندان خود آموزش دهیم، اینکه زندگی اجتماعی چیست؟نهادها و سازمانهای اجتماعی کدامند؟ جایگاه فرد در جامعه چگونه است؟ او چه نقش هایی در زندگی اجتماعی دارد؟ چه انتظارات از او می‌رود و متقابلا نظام آموزشی چه حقوق، امتیازات و امکاناتی در اختیار فرد می‌گذارد؟ درس مطالعات اجتماعی به منظور کمک به شکل دادن به «تخیل اجتماعی» دانش‌آموزان ارائه می‌شود. تخیل اجتماعی دانش‌آموزان عبارت است از ذهنیت و قابلیت‌های ذهنی که دانش‌آموزان از نظر شناختی، عاطفی و رفتاری به دست می‌آورند تا به کمک آن بتوانند تصویری از خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، بیافرینند. درس مطالعات اجتماعی، درس یادگیری‌های اجتماعی دانش‌آموزان است، یعنی مجموعه‌ای از مهارت‌ها  و قابلیت های گوناگونی که دانش‌آموزان باید برای زندگی جامعه امروز بدست آورند تا بتوانند بعنوان یک فرد زندگی موفق، سالم و سعادتمندی داشته باشند، در عین حال بتوانند به سلامتی و سعادت دیگران و جامعه نیز کمک کنند. ما از طریق درس تعلیمات اجتماعی تلاش می‌کنیم تا تخیل اجتماعی دانش‌آموزان را در زمینه جامعه خود و در عین حال جامعه جهانی شکل دهیم؛  به ویژه که در دنیای امروز به کمک رسانه‌ها و فرایند‌های جهانی شدن دیگر هر شهروند نه تنها در جامعه خود بلکه در کلیت جهان زندگی می‌کند. از این رو ما از طریق درس مطالعات اجتماعی باید بتوانیم تخیل دانش‌آموزان را به گونه‌ای پرورش دهیم که بتوانند رابطه جامعه خود با را با جهان درک کنند، موقعیت خود را در جامعه جهانی بشناسند، و در عین حال دانش‌آموزان باید تخیل اجتماعی را بدست آورندکه بتوانند به کمک آن کم و بیش الگوها و قواعد پیش بینی پذیر رفتار اجتماعی و زندگی را در جامعه بیاموزند.

دانش‌آموزان به هر حال از راه های گوناگون مانند رسانه‌ها، معاشرت‌ مناسبات‌های اجتماعی، تجربه‌های گوناگون اجتماعی و از جمله کتاب‌های درسی و درس تعلیمات اجتماعی می‌آموزند که چگونه جامعه را تحلیل کنند.

.اما امروزه وقتی با دقت به رفتار و عملکرد دانش آموزان توجه می کنیم متوجه می شویم دانش آموزان با شور و شوق وارد کلاس درس مطالعات اجتماعی نمی شوند. تلاش دارند بهانه هاي مختلف از کلاس فرار کنند و سعی ندارند از حوادث گذشته مطالبی فراگیرند در کلاس به درس توجهی نمی کنند. تکالیف درسی را به خوبی انجام نمی دهند. نمرات امتحان بیشتر دانش آموزان در سطح قابل قبولي نيست.

این بی علاقگی به درس مطالعات اجتماعی مرا واداشت تا دست به تحقیق در این زمینه بزنم تا علل آن را بیابم در ضمن از مدیر مدرسه و اولیاي محترم که در این کار مرا یاري کردند، تشکر می کنم.

بیان مسأله

اينجانب        دبیر                آموزشگاه                  هستم.دانش آموزان این مدرسه داراي علاقه زیاد به تحصیل هستند و با اشتیاق وارد کلاس می شوند و من هم با چنین دانش آموزانی می توانم از روش هاي مختلف تدریس استفاده کنم و در کار خود موفق هم هستم.در ابتداي سال تحصیلی مدیر محترم جلسه ي شوراي دبیران را تشکیل داد که اکثر دبیران از جمله خود من هم در این جلسه شرکت نمودم. مدیر و معاون مدرسه گزارشی از عملکرد سال تحصیلی سال قبل را ارائه دادند و از وضعیت درسی دانش آموزان و علاقه آنها به تحصیل صحبت کردند و خاطرنشان ساختند که این دانش آموزان این مدرسه از وضعيت درسي نسبتا بالايي برخوردارند . طبق بررسي هايي كه خود من انجام دادم فهميدم كه دانش آموزان اين مدرسه بيشتر وقت خود را صرف درس هاي پايه مثل رياضي و علوم مي كنند و علاقه چنداني به درس علوم اجتماعي از خود نشان نمي دهند.

لینک دانلود:

گزارش تخصصی  نهادینه کردن علاقمندی دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی با روش های مناسب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : شنبه 29 مهر 1396برچسب:گزارش تخصصی رایگان مطالعات اجتماعی,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی رایگان,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی پایه هشتم,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی پایه هفتم,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی راهنمایی,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی هفتم,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی ششم,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی پایه چهارم,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی رایگان,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی پایه نهم,گزارش تخصصی معلمان مطالعات اجتماعی,گزارش تخصصی معلم مطالعات اجتماعی,دانلود رایگان گزارش تخصصی درس مطالعات اجتماعی,گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی,دانلود گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی متوسطه,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی پایه نهم,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی پایه هفتم,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی پایه هشتم,گزارش تخصصی معلمان علوم اجتماعی,گزارش تخصصی دبیران علوم اجتماعی,گزارش تخصصی درس علوم اجتماعی,گزارش تخصصی علوم اجتماعی,گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی متوسطه اول,نمونه گزارش تخصصی اجتماعی,دانلود گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی,گزارش تخصصی دبیر اجتماعی,گزارش تخصصی اجتماعی دبیرستان,گزارش تخصصی اجتماعی ابتدایی,نمونه گزارش تخصصی اجتماعی دبیرستان,دانلود گزارش تخصصی اجتماعی دبیرستان,دانلود گزارش تخصصی اجتماعی متوسطه,,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی